söndag 9 augusti 2009

Furuviks veckan har tagit slut......

.......och vi är nu hemma igen......så sorgligt men så sant! Ja, det är lika varje år när jag står där på VÅR Gata på Söndagen! Det är sjukt tråkigt att helgen är slut men samtidigt så är det ju rätt slitsamt att Lyssna på Musik och stimiga mäniskor 24 timmar om dygnet! Jag tillhör absolut en va de där som är lite stimiga.......fast i år blev det bara två dagar i alla fall! Kräft skivan var ju en sån dag och Torsdagen vart Magnus dag då Pontus och Björkman kom och drog med honom ut på nattliga äventyr!! Kan meddela att Herrarna Lullade hem runt Halv sex.....någon lite tidigare och någon lite senare!! Killarna va lite slitna när det blev dags för väckning och Frukost men de åt snällt och hängde vackert med in i Parken för att bada i Parkens badanläggning!! Den Gillade barnen....Ja vi vuxna gjorde det också så klart! Trots att det va lite kallt i vattnet för en del av oss......

Världens Goaste Emma åker karusell och Hellman gillar sin nya Pyjamas!!
Sommarbarn....ja jo jag har ju glömt att berätta om dem......två av dem kom ju till oss i Torsdagskväll Pontus och Björkman alltså! Under Fredag anlände tre till......Prulle, Wickan och Julia! De Checkades in i vårt Förtält som sommarbarn......Det var faktiskt en hemskt berusad man som trodde att jag var Björkmans Mor!! Han måste F-N ha haft fel på synen.....eller så kan det vara för att jag va sjukt bakis och sliten just då han tittade förbi......

Larvigt i vårt förtält...

Hur som så kom i alla fall De andra Tre under Fredagen och vi inhandlade lite Grillmat och annat bra att ha grejor! Tony, Lissette och Underbara Emma dök också upp och så klart vart även de med på Festen! Vi fixade i ordning en schysst middag och började festen igen! Tack Morsan och Farsan för lånet av bordet, skålen stolarna och den braiga musiken!! Vi åt och drack och såg till att vi kom in i Parken i lagom tid....Jag hängde lite med Barnen och åkte lite karuseller blandat med att jag och Lissette vandrade runt och Kollade läget.....Träffade bland annat min sommarjobbbarchef Thomas med Frun Yvonne!! Thomas den galningen kastade Boll tills Klara och Alma fick varsin Jättehund.......Tjejerna blev väldans glada kan man säga!! Thomas själv fick så klart med sig en till hund också......han var för övrigt sjukt taggad på att stanna kvar på Campingen och festa vidare med oss......men deras chaufför va inte lika sugen på det...så resultatet blev att han och sonen Emil stannade kvar och åt Korv med bröd och drack Irisch coffe med oss........och lite annat smått och gott....
Alma ger Björkman välbehövlig Massage och Klara och Kexchokladen....
Irich coffe....ja vi började ju med den traditionen redan förra året jag och Pruppen! Pruppen fixade Grädde under kvällen och när vi skulle till att brygga kaffe så insåg vi ju att Anders som brukar Brygga kaffe inte ens var på plats......jaja det va ju bara att lösa problemet! Sneglade tvärs över gatan och såg en Kaffe bryggare glimma i förtältet!! Spatserade över och frågade om man kunde få låna kaffe bryggaren lite.....jo då det fick man......men hade de Kaffe också? Jo det hade de....Filter? Jo det med.....Öh kan det vara så att du kanske kan koka på en Balja åt oss också? Ja jo, visst kan jag det sade den trevliga tjejen som jag tyvärr inte minns namnet på! De två män som satt där såg aningen skeptiska ut men när vi lyckats fixa både farinsocker och vispad Grädde så mjuknade de rätt bra faktiskt! Det visade sig att dessa tre va riktigt trevliga så jag slog nästan läger hos dem medans våra Kaffe och korvgäster härjade ute på gatan......ja för så klart hade Magnus kokat korv tills vi kom hem! Jag råkade ju som sagt få med mig Thomas och sonen Emil också......tror nog att de gillade vår lilla tillställning ordentligt!! Mina Tre ny funna vänner hade väldigt lätt för att skratta och de hade en lätt träningsverk på Lördag förmiddag......Jag var i mitt Essä och tror nog att jag hade svar på nästan allt......svårt att sitta still hade jag också.....åkte iväg på Cykel för att fixa korv och trixade med Irisch coffe åt alla så jag själv nästan blev utan....ja Tokigheterna va många denna natt! Vi ramlade hem mellan 5 och halv 6 Jag, Pontus och Björkman va så klart sist......Thomas och Emil de vägrade att stanna kvar och sova ruset av sig utan skulle prompt ner mot Gävle så att de kunde ta tåget hem på lördag morgon.....jösses säger jag bara!! De kom hem vid ett på Lördag dag har jag hört!!
Alma och Klara med sina nya Hundar!!
Lördag morgon/förmiddag började lite stökigt......Mormor hade lyckats dra sin axel ur led när hon skulle vända sig om i sängen så Farmor hämtade Magnus och de tillkallade tillsammans Ambulans......det blev en vända till sjukan för Mormor! Hon återvände under dagen och mådde bra!! Inte en bakis verkade hon vara......eller så var hon hög på morfin fortfarande!! Vi övriga spenderade några timmar vid Harnäsbadet! Så skönt med sol och bad!! Under Lördagen dök Emma och föräldrarna upp igen och idag var det Pappa Tonys tur att svinga en bägare!! Jag va då inte ett dugg sugen på varken fest eller annat men har man betalt entre och åkband för tre dagar så ska man ju helt klart utnyttja det!! Som tur var så blev Klara sjukt trött tidigt då hennes Lek kamrat "StoraEmma" tråkigt nog gjorde illa sig i ryggen under en färd i Radiobilarna.....så jag fick gå hem och sova! Alma hon vägrade ge upp och ville åka några åk till.....undrar hur många åk de gjorde under dessa tre dagar i parken!
Slutsumering av veckan.......
Ja som jag sa, det saknades några gamla rävar på vår gata.....men jag fick ju äran att lära några nya Goa mäniskor istället!! Med Magrutor Dessutom.......he he
Fick även lära känna några lite mindra goa mäniskor också men så kan det vara!! Det är inte de man ska minnas utan det är de andra!! Och utan dessa så hade vi ju inget att skratta åt......
Jag och Morsan hade en sjukt rolig Kräftskive natt!
Farsan är sig lik! Finns nästan inga ord för den mannen!
Hellman gillar att gå i Röd Pyjamas med Skit lucka men vågade inte köra utan Fillingar....Fegt!
Sommarbarnen verkade trivas ihop...även om det såg trångt ut i sängen!!
Klara största lycka var när hon fick betalt för att spela på Kexcholadhjulet och vann första pris!!
Almas största lycka var nog att hon fick åka Radiobilarna själv!
Tjejernas andra llycka var när Thomas kastade hem varsin hund åt dem........( han träffade inte bara ludren han inte) (ett internt skämt) Hahahahahaha
Det som känns lite tråkigt är Furuviksparken och den som arrangerar just Countryhelgens inställning till oss Barnfamiljer......det är en lång historia men den lär debatteras länge!!
Åter igen så kan jag inte förstå mig på Arrangörernas sätt att välja artister.......nu är jag ingen sån som kan detta men jag hör vad de som kan säger.....känns tråkigt om denna underbara festival skall försvinna!!
Men till slut så kan jag säga att i år har vi haft roligt och det hade vi inte haft utan alla de där härliga och roliga mäniskorna som Campar med oss........ Sommarbarnen,Morsan, Farsan, Vaktmästarn(Hasse) med Familj, Tummen med familj,Pata med vänner,Carina och Anders,Chipen och alla i det sällskapet, Kerry och hans gäng,Yrjyvädret med Fru och en hel massa fler som också är där från år till år!! Men också så klart alla ny bekantskaper som skapats i år!
Så till slut säger jag bara Klart slut om Furuvik!
Men en sak till bara! Råkar ni se en Stå uppare på Norra brunn som skojar om denna helg så har han tagit sitt Material ifrån vår Gata!
Kram på er alla!

3 kommentarer:

Annica sa...

Låter skitkul! Tänk dig Mange Å Peder i varsinn såndär pyjamas....:D

Oss.... sa...

Äh fy fan va hemskt......;-)

Hanna sa...

Haha jaa nu behöver jag inte ha ångest för långa inlägg iaf, här var det en som skrev ännu längre ;) Kul att läsa din blogg också! Är så kul att kunna följa allas liv nu när man knappt träffas längre. Blev det nå lag för oss i Olles? Ta hand om dig! Kram Hanna