tisdag 19 januari 2010

Det finns så många sätt....

.....att gå ner i vikt på......minst tre olika sorters soppor och skräp man kan stoppa i sig...en massa olika matmetoder.....ja man kan äta bara fett....visst bara äta Beasås och kött....mumms i två dagar....man kan äta man med inge Potatis, Past eller Ris eller så kan man bara äta grönsaker och riskera att man blir en Kanin.....man kan gå med i olika Viktklubbar hit och dit.... Vi har på jobbet fått erbjudande nu om att man kan gå med i Viktväktarna......väga sig inför en Handledare och sedan sitta i grupp och prata mat och få massa ideer......Kan det vara något för mig? Ja det snurrar i huvudet på mig nu.....Min filosofi har alltid varit att man skall äta lagomt stora tallrikar med mad där Grönsakerna är en stor del av Tallriken.....den så kallade Tallriksmodellen....till det skall man lägga till motion! Och självklart ska man unvika allt vad Godis, Chips, Läsk och annat skit som man tjockar på sig av........Det är så sjukt lätt att säga hur man skall göra.......men hur gör man/jag för att lyckas!! Jag vill verkligen gå ner minst TIO kilo och jag skall verkligen försöka att låta bli allt skräp nu!! Men jag är så sjukt tveksam till att jag kommer att lyckas........det känns som om att jag bara kan gå förbi skräpmaten så hoppar den på mig och sätter sig här och var på kroppen!!

Så nu har jag fått gnälla lite........

Idag har jag och tjejerna varit till Borlänge och Kupolen...Klara har shoppat Kläder och hämtat hem sitt smycke skrin med Barbapapa på..... Vi åt på Matpalatset på Kupolen och det brukar vara toppen god mat där....men inte alls idag! Min Grekiska sallad smakade bara Vinäger och den va skit snuskig...... Blä för sånt!!

Ha det bäst på er alla för nu drar jag ner under Täcket!!

1 kommentar:

Malin sa...

Jag tror på din teori, äta lagomt mycket av allt. Och att bara äta chips, godis mm en dag i veckan. Fast jag har aldrig lyckats med det. Tycker du är kanonduktig med din träning! Kram Malin