söndag 17 januari 2010

Värsta skidhelgen......

Igår när jag jobbat klart så åkte jag hem och fixade Lunch sedan drog jag med mig tjejerna ner till Husbyvallen för lite skidåkning! Det har faktiskt dragits spår där nere i år! Upp i elljus spåret en bit , runt fotbollsplanen och en slinga ute på åkern! Det är skoj!! Tjejerna åkte som bara den och jag stod på lite.....skidorna gick lättare nu...lägre temperaturer är bättre när man kör med Tejp som Valla som jag gör....skönt för de senaste gånger jag åkt har det gått sjukt trögt!! Det blev lite mer än en timmes åkning! Skönt med frisk luft och tjejerna hade skoj......
Vi avslutade kvällen i soffan och Robinsson....jag tror inte att jag såg mer än ett par minuter innan jag somnade!!

Idag har vi tränat och legat i mest allihopa! Magnus har städat och röjt efter förra helgens vatten kaos och Alma har tränat först hockey och sedan gympa! Klara har kört ett Mormorpass med Broderi och sedan gympa! Själv så skidade jag runt två mil i underbara Gustafs spåret! Sedan efter lunch intag så skjutsade jag Tjejerna på gympa och sedan drog jag vidare mot Rembo och testade skidspåret där! Ett perfekt Elljus spår!! Klämde av en mil till........lite segt gick det allt men det gick!!

Nu avslutar vi helgen i våra sängar........alla ligger och är skönt trötta i kropparna!!
Så Over and out från mig!!

1 kommentar:

I huvudet på Caroline sa...

Mysigt med skidåkning:) Vill oxå men jag är ju för tjock(slö).... ser härligt ut, skidspåret går precis utanför ossså lite träning får jag ju, haha!

Förstod du peaken på Malins blogg då eller ska jag göra ett en inlägg? *fniss*

Kram på dig, du goa du!