fredag 29 januari 2010

Mera snö och lite annat......

Oj oj nu har tiden gått så där fort igen!! Veckan har gått i ett men det har flutit på rätt bra.....enda missen var väl att min planerade skid tur blev Insnöad i Onsdags...... Planen var att jag skulle hämta mina skidor i Svärdsjö hos Ps pappa som varit hur snäll som helst och fixat lite med dem! Tack Jörgen!! Hade tagit ledigt tre timmar för att samtidigt hinna åka till Vintjärn för att åka något varv där uppe....men alla vet vilket väder det var i Onsdags!

Tack vare resan till Svärdsjö fick jag träffa Goa Bosco.....

Det va helt enkelt bara att åka hem.....ingen skidtur....det gjorde mig lite bitter......lade ner min skidkarriär helt för en stund! Tjurade på vägen hem men kom på andra tankar och åkte hem och tog en promenad i snövädret......en timme hann jag innan det va dags att hämta barnen och åka vidare till Hedemora för Gympa träning!!

Medans brudarna tränade så simmade jag, det blev i alla fall som jag planerat! Det är sjukt tråkigt att simma längd efter längd och är sjukt nöjd med mina 80 längder........ ja jag vilade efter 50 och gick upp ur vattnet och hämtade in Klara på badet så hon fick simma lite innan det var dags att hämta Alma som tränar en timme längre än Klara!! Klara fixade lätt 10 längder och tränade sedan på att dyka........

Bosco I somras som vilar sig lite...Bilden Är Snackens som jag fått lånat av Pontus.....
Medans vi simmade och Gympade så såg Magnus till att vi fick mat på bordet....men sedan drog han på möte.....han har haft något varje kväll denna vecka.....och jag måste faktiskt säga att det är rätt skönt....ja inte det att han inte är saknad och så utan att när han är borta så brukar jag lägga mig extra tidigt....så när barnen lägger sig så brukar jag också krypa ner! Det är ju så skönt att ligga i sängen och kolla på Tv och sedan somna skönt i tid!!


Torsdagen såg nästan lika ut fast då ingen skidåkning inbokad utan medans Klara tränade så simmade jag och Alma! Hann med 60 längder och Alma lätt hundra hopp på trampolinen....hon gillar absolut att få hoppa och greja på Trampolinen! Snart sitter en volt kan jag lova....... När vi kom hem så var Magnus inte hemma och vi fick laga mat själva denna dag.....Möte för Kocken.... Tjejerna är för underbara och hjälper så gärna till med att både laga mat och duka! Ja alltså det blir ju lättare att få dem att hjälpa till om man lovar att de ska få ligga i stora sängen och kolla på Tv med mig efter maten......och dagen till ära så var det ju Robinsson.....så självklart lade vi oss alla tre i stora sängen och myste lite!! Pappa Magnus hann också hem och fick vara med och titta på Robinsson.......som för övrigt var rätt trött efter det att han suttit uppe hela natten och pysslat med massa siffror.......
Idag så tog jag upp min skidkarriär igen.......Svängde upp på Lugnet efter jobbet och skidade lite Blev ikapp åkt av Skidläraren och fick lite Tips......svåra tips för en tjej med Motorikproblem! Fick använda huvudet ordentligt och har lite att träna på nu! Och sedan var det ju det där med Tålamodet........ Kan säga att jag saknar Handbollen när jag tålamodet börjar tryta och ilskan kommer i skidspåret.......i Handboll kan man alltid smälla på någon annan när det inte går så bra.....på skidorna kan man liksom inte göra så mycket.....man kan ju inte bryta av en stav när man bli ilsken..... Nä, jag saknar helt enkelt lite närkontakt som man lätt får i Handbolls försvaret.....När det smäller lite gillar jag!! Det närmaste närkontakt man får i spåret är väl om man skulle råka köra ur spåret och in i något träd.......
Hemma väntade Mannen och Barnen med God mat! Varmrökt Lax hade jag beställt och Klara räkor så det blev det! Mums filibabba!! Nu sitter Barnen i soffan och kollar på Lets dance och vi vuxna ligger i sängen och kollar på "På spåret"! Det är Fredag det!!
Ha en bra helg alla!!

1 kommentar:

I huvudet på Caroline sa...

Men Anki nu rodnar ju jag... det var ju ett bara på skoj om present ju:) Inte kan du åka hela vägen hem till mig i storvik! Du är sååå himla go..... Men ni e himla välkomna iaf, inget planerat, soffläge bara! Det vore ju bra med någon som åt upp fika resterna efter helgens kalas, annars blir ja och Mikael så stora:D

Skön helg på Er!
Kram