lördag 9 januari 2010

Fruset vatten del 2!


En Kall el ledning i Sälen......

Japp då har vattnet frusit här hemma!! Vad ska jag säga.....ett hus på landet skänkes just nu!! Fan jag skulle kunna skriva alla svärord jag kan......men blir det bättre då? Nä det blir ju inte det! Jag är i alla fall sjukt glad att det var Magnus som kom hem först igår och upptäckte detta skit! Jag var ute i skidspåren och hade Teknikträning med Pontus.....mer om det senare.....men i alla fall så hade Magnus skickat ett sms till mig om att vattnet var borta!! När jag kom tillbaka till bilen såg jag det......och som tur var så fick jag duscha hos Pontus istället för hemma! Hade INTE varit skoj och komma hem svettig och kall och inte kunna duscha!! Att vara utan vatten har vi ju tränat på den här vintern så vad då vi klarar väl oss ett par dagar nu med!! Men funderar starkt på att köpa Papptallrikar!!

Idag skall vi på Fest...Black and White Fest! Kläderna har varit klara ett tag men nu börjar jag tveka........ja ja vi får se vad det skall bli!! Har ju inget annat än det jag tänkt så det får nog bli det.... Har jobbat lite extra idag....kan ju behövas om man ska betala upptining av isiga vatten ledningar!! Lite trög i armarna efter gårdagens Teknik träning! Jo för jag fick träna stakning igår......tänk att man är så sjukt dåligt tränad i armarna.....men jag ska erkänna att min högra axel gör skit ont.....men det beror på att jag skulle springa iväg på Toa och drog omkull så det bara Tjongade om det!! Stort Blåmärke i handen och smärta i axeln blev resultatet av vurpan! Hade kunnat gått bra mycket sämre......... I alla fall har jag nu lite att tänka och träna på när det gäller skidåkandet....... Tack för hjälpen Pontus! Fast jag är en riktig Tjurskalle jag vet!!

Nu skall jag ta och göra mig klar för fest!!

2 kommentarer:

Malin sa...

Usch stackare! Vi hade samma för två dagar sedan. Men det var kommunens "fel" så det blev åtgärdat snabbt. Hoppas det ordnar sig för er och ha det så skoj ikväll! Kram Malin

I huvudet på Caroline sa...

Så här kalla vintrar är inte roliga...! Hoppas ni är mer uppvärmda nu:)

Pappa fixar bokstäver till dig, men väntar på lite mildare grader i vedbon;)

Kram