tisdag 12 januari 2010

Vatten.....sista delen!

Ja nu har vi fått tillbaka vattnet igen! eller Ja igår fick vi det men igår hade jag annat för mig!! Bland annat försöka komma igång med en normal vardag igen.......hämta barn, laga mat, äta, träna och dessutom vara sjukt glad över att vattnet är tillbaka!!
Som tur var så skulle vi ju på fest i Lördags så vi hade bokat Mormor och Sibban som barnvakt åt tjejerna! Då slapp de ju vara hemma i elendet!! Hos Mormor och Sibban hade de lekt både det ena och det andra! Det som jag tycker lät roligast var att de lekt att de varit ombord på en Ålandsbåt och vunnit massa pengar....Monopol pengarna hade fått varit Rekvisita!! Härligt! De hade dessutom broderat en hel del.....Klara korsstygnar för glatta livet medans Alma syr lite enklare variant!!
Festen i Lördags då? Temat på kalaset var Black And White! jag fick för mig att jag skulle ha Sibbans gamla kostym och Fluga........ja gud vet vart jag fick den grymma idén ifrån! De hade i alla fall Dekorerat det gamla Stadshotellet i Hedemora med massa svarta och vita detaljer! Jätte fint var det och vi bjöds på välkomst drink och sedan middag som så klart va Black and White! Det va helt ok....dock serverades maten på Kalla tallrikar så maten va lite Fisjummen när vi väl fick in den men smaken va helt ok! Min Fläskfile va rätt rosa inuti men jag tänkte att jag kommer nog att dricka så pass mycket sprit så bakterierna dör nog ändå om det finns några.....haha! Jag kan säga att jag gjorde ett försök men det blev en lugn tillställning! Och jätte rolig! Bra musik och lagom trångt på dansgolvet! Roligt att det dök upp så fantastiskt mycket folk på eftersläppet också.....120 va max som kunde få middag så ett eftersläpp hade ordnats! Det va också roligt att det var så pass blandat i åldrarna på gästerna! Nästan som på den gamla goda tiden då man hängde på Stadshotellet, den enda vi saknade va en Viss Bartender som alltid stod där i sina vita Jeans och sin vita skjorta och sina Cowboyboots!! Ingen mer än han fick röra sig i baren....han ägde den kan man säga!!
Fotot....på festen Fanns en Tjej vid namn Hanna som Fotade alla som ville!! Och jag måste f-n säga att hon va duktig! Ser ju nästan bra ut vårt ena foto........Andra bilder som hon tagit kan du kolla här! Nu ser ni på bilden att Magnus har brynja på sig....han hade det dock inte hela kvällen.....ni som känner honom förstår nog när skjortan åkte av.......
Söndagen....ja jag vaknade och var hur pigg som helst!! Så skönt!! Jag och Magnus satte genast igång arbetet med att försöka på egen hand med att tina upp vatten ledningen! Bästa Olle i Granngården lånade ut två byggfläktar som vi ställde ner under huset där vattnet går in och upp i huset!! Men vi gick bet......men vi fick rensa ur det förråd som var ovanför luckan ner till under huset.....och det va behövligt kan jag lova!! Jag eldade lite i hagen och rensade som bara den! målade lite gjorde jag också......sedan lodade jag runt mest innan jag åkte för att hämta Tjejerna som hade haft det kanon hos Mormor och Sibban! Passade på att duscha lite också.....
Idag då? Ja det är väl bara att laga lite mat och se till att disken kommer i maskinen och sedan ta en promenad antar jag!! Vill ha ett längdskidpår här i närheten.......helt med lyse! Men man kan inte få allt!!

5 kommentarer:

Annica sa...

Vilken fin bild! Finns det någon bild på er i helfigur? Så vi ser kläderna..

Oss.... sa...

Nä det gör det nog inte...fick bara den här och en till!!
Tror inte hon tog någon helkropp......

Malin sa...

Jättefin bild! Hannah är tokduktig. Hoppas ni hade kul på festen och att det ´löser sig med vattnet snart. Kram Malin

Anonym sa...

Va fina ni va (är) på bilden!
Ja, Herr "Möllerman" i sina vita jeans å det skulle alltid vara ZZ Top på högsta volum,hehe.Det va tider det :) Jag längtar faktiskt tillbaka ibland!...fast bara vissa saker,inte allt...:)
Kram kram!

Anna Sellberg sa...

Jag är inte anonym....gjorde bara fel... :)