söndag 24 januari 2010

Jätte Muffins......

Började Helgen med att gratulera Sibban på hans 60 års dag i Fredags! Tacos och tårta..... Mums med Tacos......det var inte igår! Faktiskt så har vi varit dåliga på att äta tacos på slutet! Annars är det en rätt man kan äta rätt ofta utan att tröttna på den anser jag!! Tjejerna skulle absolut se på Lets Dance så det var bara att stanna kvar och göra det! Somnade så klart i soffan! Trött efter en jobbvecka och Fredagens galna skid åkning....... På Lugnet har de inte gjort i ordning sin vanliga Mil utan gjort en ny Som kallas för Tillfälliga milen......Fan jag kan säga att jag saknade Gunde i uppförsbackarna.....lätt att man orkat mer om han hade stått där och skrikit på en....galet många uppförsbackar var det och det sög i kroppen!! Så nu bojkottar jag Lugnets mil från och med nu!!

På Lördagens morgon vaknade jag jätte tidigt och kunde inte somna om......tog beslutet att jag skulle ta en promenad! Så fick det bli....under promenaden gjorde jag något dumt....gick och funderade på allt som jag ville hinna med under Lördagen....inte alls smart...kom hem och var nästan stressad över allt och sprang runt och svor över att jag var stressad och ville hinna med så mycket.....så korkat för när det är så där blir ju inget gjort och jag blir bara sur!! Magnus gav mig lite skäll och jag skärpte till mig.......Lite i alla fall tror jag! Klara skulle åka till Garpenberg med en kompis och åka slalom så jag skjutsade iväg henne och tog sedan en skidtur i Långshyttan! Ett helt okej spår om man inte bara åkte i deras eljus spår!! En fin slinga upp i skogen var riktigt bra!! Roligt men stod dock på näsan i en kurva i El ljus spåret....Haha!! Väl hemma igen så fortsatte jag beta av min Lista från morgonen och jag lyckades faktiskt få allt gjort utan problem så varför stressade jag upp mig så hemskt på morgonen? Korkat så in i Bomben...... Lördagen avslutades i Soffan med Popcorn och Klaras Gigantiska Muffins som hon bakade efter det att hon kommit hem! Riktigt goda men jag orkade bara en halv.....slängde sedan i mig rätt många popcorn innan jag somnade i Soffan...... Börjar bli riktigt bra på att sova i soffan nu!! och värre kommer det bli.....vi har nämligen beställt en ny soffa till Vardagsrummet nere.......ska bara måla om där nu innan den kommer så kommer det bli Kanon!

Vaknade nästan lika tidigt i morse som igår men bestämde mig redan igår för att jag inte skulle ta någon promenad!! Barnen kom in till oss och vi låg och kollade lite på Tv tillsammans innan vi gjorde Frukost och skickade iväg Alma på hockey och jag skjutsade mig själv till Gustafs för en mil i underbara spår! Lite sladdriga men annars skitbra! Och framför allt underbar miljö..... Hemma igen var det smarrig Pastagratäng som Magnus hade fixat! Han är för duktig på att laga mat min Man!! På eftermiddagen var det dags igen för lite aktiviteter....Gympa för Tjejerna och jag skulle träffa en vän och ta en promenad och sedan gå på Yoga.......det var prova på Lektion......kände mig som Stig Helmer i Hälsoresan när jag satt där...men jag tror att det skulle var skönt att lära sig mer om Yoga.......Vi får se vad det ska bli......kanske lägger jag hellre pengarna på annat.......Ny mössa att åka skidor i, Ny valla tejp till skidorna och ett vätskebälte står på önskelistan just nu...sedan tillkommer ju anmälningsavgift till Halv vasan också....... Som sagt vi får se vad det ska bli!!

Nu blir det i alla fall I en annan del av Köping på tv och det skall jag se på! Skulle hur lätt som helst kunna jobba med den typen av människor!!

Till sist vill jag tacka en Viss Herre nere på Byn för att han lånar ut två böcker till mig!! Det Tackar jag för! Sen hoppas jag att han återhämtat sig efter Lördagens Bravader!!

Kram kram på er alla och ta det lugnt i Trafiken!!

Inga kommentarer: