måndag 25 januari 2010

Idag hade jag ett....


Nelly gillade att lukta på all gul snö som fanns.....snuskfia.....

......möte nere på Stan i Falun på FFHC avklarade det och betämde direkt att jag inte skulle hinna tillbaka och jobba så jag åkte hem....byte om och vandrade över till Bästa Grannarna och lånade en hund att gå ut och gå med.....skönt med sällskap liksom.....Mä, tänker ni säkert....barnen då? ja jag hämtade dem efter min promenad! Kriminellt va? Nu hör det till saken att mina barn blir galna om jag kommer för tidigt så jag tyckte jag kunde gå med gott samvete!!
Den här killen såg ut att ligga skönt tycker jag.....
Det blev en skön promenad och det var skönt att det inte var Kolsvart ute!! Nelly blev rackarns så glad när jag kom och hämtade henne! Ägarinnan också! Hon har tyvärr blivit sjuk våran underbara Bull granne.....riktigt klen men vi har bestämt att hon skall bli frisk igen! Ja för vem skall annars baka bullar åt oss när vi är sugna på Fika hos dem? Efter promenaden så pratade vi om lite av varje och hon såg så pigg ut så jag blev alldelens varm i hjärtat! Hon känner sig inte pigg alls säger hon men tyckte det var skoj med främmande....ja för det var en Elektriker kille där och fikade när jag kom! I morgon tror jag vi går över jag och barnen.......
Undrar om det är godare mat längst in högen......
Nu sitter jag i sängen redan.....Barnen lade sig strax efter 18 för de skulle se på film och Alma beordrade mig att sätta mig i sängen med Datorn så hon visste vart jag var........
Så nu sitter jag här! Ska lägga mig och läsa......
Ha det bäst!!

2 kommentarer:

I huvudet på Caroline sa...

Du får gärna ta med min hund nästa gång;) Fast jag är ifos rätt dålig på att baka bullar.... hihi!!
Kram på dig snygging!

Annica sa...

Va Nelly såg snäll ut, jag saknar pappas jakthundar :)