torsdag 13 januari 2011

Ett mörker……

Vet egentligen inte om jag skall skriva detta….men jag känner att det är som det är och det är inget att hymla med och Bloggen är ju mitt sätt att få ur mig så varför inte!! Jag mår inge bra nu….ser inget ljus i tunneln och tycker att allt som har med mig själv att göra är jobbigt!! Min självkänsla är låg, lägre än Glocalnet någonsin kommer att komma! Jag ser mig själv som en sjukt misslyckad person…..Fast jag vet att det inte är så……jag har gått runt och talat om för mig själv att jag inte duger som jag är och nu är det enda sanningen jag har! Jag sårar mina “vänner” som snart inte är mina vänner längre på grund av mitt sätt att vara! Jag sårar Min Familj som jag älskar över allt annat…..och varför gör jag då det om jag vet att det sårar….Ja, jag vet inte vad jag skall vara på den frågan….utan jag bara ber alla att inte bry sig…..jag är ändå inte värd det……. Nu tycker många säkert att jag är skit löjlig och tycker att det är väl bara att sluta tänka de tankar jag tänker om mig själv……men jag kan säga att det är inte så lätt….jag försöker men blir bara arg, arg för att jag egentligen är så sjukt ledsen för att jag inte kan känna att jag duger eller är bra nog som jag är men att visa sig ledsen kan man ju inte så allt visas i ilska……..men efter ilskan kommer Tårar i Floder jag lovar!

Går sedan en tid tillbaka på “Samtal” och jag hoppas vi kan vända det här och börja må bra igen…….det är inget man kan lösa under helgen om man säger så…..Tålamod…..men jag har ju inget tålamod……Jag vill ju att det ska hända något NU innan jag Knuffat bort alla…. Jag gick hem från jobbet idag…..fick nog av allt….i morgon tänker jag stanna hemma och göra saker jag tycker om….som att åka skidor!! Få se när jag sätter ner min fot på jobbet igen……inte förens det känns lite mer Okej i alla fall!

images

9 kommentarer:

Annica sa...

Jag vet hur du känner dig...och jag hoppas att det vänder snart. Jag vill inte tillbaka till dom känslorna..
JAG tycker att du och Magnus är helt oroliga människor som fixar och grejar och är med överallt. Men du kanske ska skita i det och bara dra omkring i pyjamasen ett tag :D
*KRAAAM*

Anonym sa...

Håller på dig Röhnisch!!

Kramar Tånka

AnnaJiii sa...

DU är min vän och jag försvinner INTE!!! Även om jag flytt kommun=) SOm jag sagt förut, man får ha mindre bra dagar, för det kommer ju dagar som är bättre och vi hoppas att de bra dagarna blir fler o fler. Vet att du inte brukar vilja prata när du har en dålig dag, men OM du skulle känna att du vill de...så LOVAR JAG ATT LYSSNA! Vill du hellre skriva till mig, gör det! Säg till så tar vi en msn-date om det känns bättre. Bara DU LOVAR att säga till när du vill ha nån som lyssnar. Du är bara hur bra som helst, de har ja sagt förut, men säger det så många gånger du behöver höra det för att förstå...du, ni är underbara människor som måste börja ta åt er mer när ni får positiv respons, för de är SANNA saker folk säger om er!!!!

Stor jättebamse kram till dig!!!!!

linnea-maria sa...

Jag tycker att det är starkt av dig att inse själv att du mår dåligt och att du försöker göra något åt det, bara det är väl ett steg uppåt. Är själv expert på att förneka när jag mår kasst. Du är inte värdelös. Ibland blir jag så förvånad över hur mycket du hinner. Passa på att stanna hemma och pyssla om dig själv. Många kramar /Therese

Oss.... sa...

Tack alla snälla för Goa Kommentarer!! Det värmer i Hjärtat!! Japp nu stannar vi hemma och vilar lite.....
Kram kram på er!

Johan sa...

Sköt om dig!! Lova!!

Kram
Johan

Anonym sa...

Åh, de gör ont i mitt hjärta när jag läser detta! Du e en fantastisk människa!
Lider med dig, och hoppas att de vänder snart!
Du är BRA!!!!
Glöm aldrig de!!!!!
Kram ingrid

Vida sa...

Du är bland de modigaste jag vet.. som vågar skriva sånt på din blogg.. utöver det så är du härlig även om det förmodligen är det sista du känner dig som..

Du är superduperbra.. önskar att du kunde se det vi ser men jag vet att du arbetar på det, får stöd i det och med all den vilja och envishet som du har så skulle jag bli mkt förvånad om du inte gjorde det.

Kramar

Amanda sa...

Men åh. Vad ledsen jag blir av att läsa det här. Anki, Du är världens goaste människa! Det har jag alltid tyckt. Du är verkligen speciell, och jag har alltid sett upp till dig! Jag vill vara som dig! Man blir alltid på bra humör när man träffar dig. Du är en helt underbar person!! Kunde aldrig nånsin kunnat gissa att Du mår så dåligt.. Det gör mig så ledsen.. Hoppas verkligen det "går över" och att du mår bra igen snart.. Tänker på dig ska du veta <3