onsdag 12 januari 2011

Plus Grader……

Kändes som om hela världen rasade i Söndags när jag vaknade och insåg att det va Plus grader ute…….Alltså det är inte något stort världsproblem men jag vill verkligen inte att snön ska försvinna och det skall bli massa slask! Jag är INTE färdig med skidsäsongen än ju……Hur som så blev det inte som planerat i Söndags utan jag fick ta en tur på skidorna i Hedemora istället…..det visade sig vara skapligt livsfarligt och jag ramla rätt ordentligt i nedförsbackarna som va riktigt dåligtspårade….eller det var väldigt sönderkört! Ja ja jag klarade mig utan skador på varken Utrustning eller mig själv…..lite öm här och där men hel i alla fall!! Och  det inte bara jag som låg i diket så att säga….

Att få vardag igen är med blandade känslor men JO vars det är väl rätt ok ändå…….åtminstone är det bra för man får bättre mat och sovrutiner och Tjejerna har nog längtat efter sina kompisar och all träning drar ju igång för dem och det gillar vi ju också….ja  så jo vardagen är väl okej då….Fast tänk att få vara hemma fru…eller något sånt….

Idag så rev jag ner Julgardinerna och stoppade undan alla stakar….skönt nu är allt verkligen borta! Fast det gjorde ju lite ont att plocka undan mina GOD JUL bokstäver som jag slet med i Höstas….får såga nya helt enkelt!! Nu funderar jag lite på nya Gardiner till köket…….Vi får se vad det ska bli…..De gamla ligger i Tvätten och lär inte bli tvättade i dag så vi kör utan Gardiner så länge……..

Nyår10 035 Nyår10 036

Av “Adventsstaken” blev det så här…… Bad ankorna fick vara dekoration……

Ha en bra fortsättning på veckan gott folk……

Inga kommentarer: