lördag 1 januari 2011

NYÅR…….

Ja nu har det blivit nytt år och jag har inte ett enda löfte!! Magnus berättade i Morse att han hade ett…..att han skulle ligga i soffan!

Nyår10 016

Alma, Lina och Klara åker Madrass…..

Igår efter Frukost så packade vi in oss i bilen tillsammans med Bobbar, Madrasser, Matsäck och annat som behövs för en dag i Pulkabacken…… Vi satte kurs mot Vikmanshyttan och Prinsbacken där en arbetskamrat till Magnus har anordnat en liten Frilufsdag…….Nästa år skall vi vinna Tävlingen! Den går ut på att Bygga sig något bra att åka ner för backen på! Tar mer än gärna emot tips på bra farkoster!! Det var en fantastisk dag i backen och solen sken ikapp med oss……Underbart helt enkelt!!

Nyår10 013

Vinnande Farkosten……

Väl hemma igen så skjutsade Magnus Hem Daniel som ville fira Nyår med Polarna….jag och Barnen röjde undan lite och duschade av oss Grillstanken…… Började så sakterliga med Kvällens mat men först öppnade vi en Flaska Skumpa att dricka under matlagningen…….Potatisgratäng och Oxfile stod som Huvudrätt…..Även lite Fläskfile blev det då Alma ville ha både och…Till Förrätt gjorde vi Loaded Potatoskins i vanlig ordning…..mycket smaskigt!! Mätta och belåtna somnade vi nästan ifrån efter rätten som bestod av en smaskig Hallonopaj med vaniljvisp, serverade på min Mormors underbara Tallrikar!!

Nyår10 039

Hallonpaj….

Jag och Klara somnade sedan i soffan och vi gick upp och lade oss i sängarna innan tolv…….Ja inte Magnus då han kollade hockey….men kom upp lagom för att väcka mig så jag fick se och höra Tolvslaget…..Gott nytt år Puss och sen sov jag igen…..jag är för bra på att sova hel klart!!

Nyår10 042

Magnus och Pyjamasen fick lov att gå ut och skotta snö…….

Vaknade tidigt i morse men låg kvar…..Efter frukost drog jag på mig skidkläderna och drog mot Falun!! Hämtade Lånestavarna hos P och drog upp på Lugnet…..laddad…..tills jag insåg att det gick jäkligt trögt idag….endast minus 2 är inte optimalt när man kör på Tejp!! Minus 8-10 känns bättre……Ja ja jag harvade runt Lugnets 7a och jag vill inte försvara mig på något vis nu men Lugnets banor är bra tuffa…..mest uppför i början så man blir helt Flåsig! Men huvudsaken var ju att jag fick testa de “nya” stavarna….. Efter Lunchen…som för övrigt bestod av Rester från igår så åkte jag och Brudarna ner till Fotbollsplanen och åkte runt runt lite…..Ja skidor alltså…… Det av skojsigt att Herr Spårgörare kom och fixade till bästa spåren åt oss…..ja det kommer bli kanon bara de får Frysa på lite alltså…..

Nyår10 048

Nyår10 052

Nyår10 061

Trötta skidåkare…….

Väl hemma så röjde vi undan alla Tomtar och slängde undan Granen…..och det innebar ju även att Pepparkakshuset va Rivningsfärdigt…..så nu har vi haft vår Julgransplundring!!

Nyår10 062 

Rivningshus…..

Nä nu laddar vi för ett Nytt år!! Ett gott sådant…..mer än så säger jag inte!!

Inga kommentarer: