lördag 8 januari 2011

Hem Ljuva Hem…..

Ja vi är hemma igen! Riktigt skönt…..Ja inte för att det varit otrevligt på något sätt men hemma är alltid hemma! Det va inge kul väder när vi lämnade Örebro…….Regn och Plusgrader!! Ju närmare Dalarna och hemma vi kom så ju kallare blev det och snön bara vräkte ner!! Vi funderade på hur det skulle se ut på vår parkering……men jag hade via Facebook tipsat vår underbara Granne Olle om att vi var borta….och han insåg så klart att han och hans Fyrhjuling med snöblad kunde göra en insatts! Helt underbart snällt av honom att skotta åt oss!! TACK Olle, Magnus och Jägern kommer någon dag…….

ÖrebroJan 11 079

I Örebro innan vi åkte så gjorde jag en shopping sväng…..Loppis,Ikea,Mariebergs köpcentrum,Lager157 och Stadium Outlet fick sig ett besök…..INTE ett enda inköp gjordes…..Dåligt som 17 men man kan ju inte köpa något bara för köpandets skull……

Väl hemma så åt vi “Kläm mackor”  (Toast) och nu är vi ner sjunkna i Soffan och har tänt massa Ljus överallt…..Zinkhuset på den övre bilden fick jag av Min Mamma i Julklapp och jag älskar verkligen de där Zinkhusen……Sen meckade jag upp Två Glasburkar i taket…….de lyser också fint och är dessutom Gratis bara någon annan äter upp den Äckliga Löjrommen som är i… :-)

ÖrebroJan 11 095 

I morgon är det Söndag och då hoppas jag det kan bli lite skidåkning! Sen är det Måndag och ny vecka….Och även en ny start….ja för nu får det bli lite skärpning med Mat och motion igen….Nu är det ju mellan Nyår och Jul igen He he!

1 kommentar:

Victoria Eresjö sa...

Coola!!! Är det bara glas burkar och ståltråd???

Kramar