söndag 30 januari 2011

Sjukpyssel……

nikon 236

När man är sjuk och lite hängig så är det skönt (om man orkar) att få sitta ner och pyssla lite….själv saknar jag absolut något sånt och börjar just nu att bli så pass frisk att jag vill ha något lagom att pyssla med men har inte hittat vad jag vill ha som pyssel….

nikon 235

Klara däremot hon har sina Pärlor som hon fulkomligt älskar och hon har verkligen ägnat dessa pärlor rätt mycket tid den senaste veckan……så pass mycket att hon fick lov att ringa Mormor som fick åka till Kupolen och shoppa mer pärlor…och en ny snygg låda att ha alla pärlor i…ja ett fack för varje färg måste det ju vara….Tur Klara har Mormor som gärna hjälper henne….helst nu när både Far och Mor ligger för ankare i soffan……

nikon 240

Men igår fick minsann jag ta mig ur Pyjamasen och bege mig mot Säter för Innebandymatch med Alma…..att jag satt i bilen i enbart T-shirt och bara 18 grader varmt och bara tok svettades va det ingen som brydde sig om….inte Alma i alla fall…..Hon va frisk påstod hon och va grymt laddad för match!! Och vilken Match det blev……De vann över Gustafs med 7-3! De förlorade rätt stort mot samma lag tidigare i år……Vi har tränat upp oss plus att vi fått några nya talanger! Skoj skoj….Även om Peter som va med på bänken vill ha det till en Coachseger…..

nikon 241

Efter Matchen så dröjde det inte många timmar innan Alma låg på soffan med feber och nu idag har hon ont i Halsen och hostar på som vi andra gjort den senaste veckan……Hon kämpade på bra för att inte bli sjuk men nu orkade hon inte mer…så kan det va!

nikon 238

2 kommentarer:

MMiG sa...

Och Alma kan förstås mormors telefonnummer !?

Anonym sa...

Hej Anki!
Hoppas att du (och hela familjen) SNART blir friska igen!
Vi tänker på dig!!!

Mvh Thomas & Yvonne med Familj.