fredag 7 januari 2011

Örebro Tripp…..

Igår i snöyran så drog vi ner till Örebro och Magnus Far…..Ja jo det tok snöade verkligen ett tag men gav sig efter en stund och tar man det bara lugnt och håller avstånd till framförvarande bil så går det som smort!! Och det gjorde det även för oss!! Vi kom ner rätt sent men vi fixade i ordning en smaskig middag och kom i säng nästan innan tolv…..Fast hur lätt är det att sova borta? I någon annans säng? Med en snarkande Man bredvid sig och SvärGubben på nerevåningen lika mycket snarkande han med…….Ja ni inte alls kan jag säga!! Jag insåg i Morse hur mycket mitt beroende jag är av min säng….

ÖrebroJan 11 010

Idag bestämde vi oss för att ta en tur till Lek och Buslandet här i Örebro!! 700 kvadratmeter lek…..Hur skoj som helst! Men först ett stopp på Net On Net så att Daniel fick köpa någon pryl till sin Dator…….och jag insåg att jag glömde Kameran…..surade ur totalt och bestämde mig för att jag själv skulle minsann åka och hämta den hos Farfar….sagt och gjort jag tog bilen och jag vet inte hur men jag hittade både hit och dit……tänk vad man kan bara man vill!! På Buslandet som jag för övrigt varmt kan rekommendera för alla! Helt klart värt ett besök! 120 kronor per barn i Entré för 3 timmars lek är helt ok! De stora barnen (vuxna alltså) går i gratis!!

ÖrebroJan 11 015

ÖrebroJan 11 020

ÖrebroJan 11 022

Det finns en massa Klätterlabyrinter, Rutchbanor och annat bla Konstgjord Isbana, Fotbolls-Tennis och Basket banor, Pingisbord, En stor piratbåt som man skjuter mjuka bollar på varandra i… Bollhav ja ni gå in på sidan och kolla får ni se….och självklart så finns det ett”miniland” för de allra minsta….Till och med ett Mini Gym för de minsta!!

ÖrebroJan 11 024

ÖrebroJan 11 025 ÖrebroJan 11 065

ÖrebroJan 11 070

ÖrebroJan 11 071

Magnus,Farfar och Daniel tog en Biljardtävling……där Magnus till slut stod som Segrare……

ÖrebroJan 11 023

Efter Lekandet så stoppade vi till På Pizza Hut och åt oss jätte mätta på deras underbara Pizzor…..snuskigt goda Pizzor de har!! Vi gjorde ett stop på Eurostop på vägen hem och klippte Kalufserna på Magnus och Alma……De blev så fina så!!

ÖrebroJan 11 042

Inga kommentarer: