torsdag 17 februari 2011

Att Tacka ja….

Jag har gjort det igen…..tackat ja till något utan att tänka längre än näsan räcker…..men det här ska jag nog ordna ändå! Jag har tackat ja till att åka Kortvasan istället för någon annan, nästa Fredag bär det alltså av upp till Oxberg för att sedan skida ner mot Mora….. Ja jo man kan ju alltid ta det som en skön skidtur och åka i lugn och skön fart……men det vet vi alla att jag inte klarar av….visst jag har inte skidat så väldigt mycket i år och måste ha det i tanken när jag åker….men jag vill ju ändå klara det på en tid som är bättre än sist jag åkte Kortvasan…..

kortvasan-09 002

Inför Kortvasan……Oj vilket Långt Hår….

Visst man har andra förutsättningar nu med väder och sånt…..men har jag inget Mål så kan jag lika gärna skita i det….Sån är jag!! Jag kommer alltså att ge järnet så mycket jag orkar…….sen får det bära eller Brista!! Jag har ju faktiskt något bra att se fram emot sen när jag kommer hem och man vill ju inte göra det utan att känna sig nöjd så….Dä ä bar å åk som Ingemar sa!!

kortvasan-09 006

Här är jag på väg i mål…..ser ni mig? Haha Mästerfotografen….

Jag har även Tackat ja till något annat lite ogenomtänkt…..ska hjälpa till med lite Data jobb inom gympan…..Ok det kommer att ordna sig bara jag får göra det lite men just nu rasade vår skrivare så nu får jag inte ut Fakturorna……stopp vid första dagen med andra ord……Och ja jag ångrar mig lite….men jag måste ju anta utmaningen också och våga tro på mig själv att jag klarar det! För det gör jag bara jag andas lite…..

Pontus Vasalopp 09 002

Målet…..

Veckan har varit full med aktiviteter och den kommer avslutas med massa sånt också…..Kalas, Gympatävling, Skidåkning, Kalas, Skidåkning, Gympaträning, Gympa på byn…..ja det va bara vad jag har på schemat typ…..

1 kommentar:

Anonym sa...

Go Anki!! Hittade en text som passar så bra ibland "jag tror att det kallas livet och det pågår här och nu"
Hoppas vi ses snart! "Tånka"