måndag 21 februari 2011

Fem Brudar…..

I Helgen har det  varit 5 brudar och jag här hemma….det har funkat jätte bra och alla barnen har lekt och roat sig tillsammans! Ja Magnus har ju också varit hemma!!

I lördags så klev vi upp före 6 och gjorde i ordning en massa matsäck….Gympatävling på Lugnet stod på schemat och jag hade planerat en skidtur medans gymnasterna för tränade, men väder gudarna va inte på min sida direkt….-30 grader slog det till att vara!! Inge skidåkning då inte……tog med Baddräkten istället! Han med en 1 km och jag skall nog säga ett extra Tack till den killen som simmade samtidigt som mig och höll upp tempot åt oss….eller åt mig heter det väl! Efter simmandet kunde jag med gottsamvete gå in och sätta mig på Rumpan och kolla på Våra Duktiga gymnaster!! Tyvärr så hade han som var Speaker en riktig skit dag vad det gäller Resultat rapporteringen så vi har lite dålig koll på exakt vilka poäng som våra flickor fick! Vi vet alltså inte vad de kom på för plats men vi tror att de blev 5a…..men som sagt inget är säkert!! Skit tråkigt på en annars så bra tävling…… Efter prisutdelning och allt så tog Magnus alla barn med sig hem och jag for upp till Lugnets skidspår……tyvärr visste jag inte att det varit nå tävling där uppe och de hade åkte skate….så spåren va nästan borta….Oklokt att inte kolla sånt först….Ja ja jag åkte en timme i alla fall….Lite kyligt men ändå helt ok!!

nikon 263

Lördag kväll spenderades på Kalas för Klara och Alma…..Vi andra åt Pizza och myste mest i soffan….De allra minst lade sig 20.00 likaså Magnus och stora T höll mig sällskap till strax efter 21….vi lirade lite Ds…..sen fick jag försöka hålla mig själv vaken fram till 22 då det var dags att hämta Klara och Alma…..Jösses va trött Klara var….med all rätt!!

Söndag morgon fick vi lite sovmorgon….till 7.30 tror jag bestämt!! Skönt! Fortsatt kallt men så fort solen kom fram så värmde den på lite……Vi kollade på Gårdagens tävling som jag filmat!! sen tittade vi även på Klaras allra första Gympatävling…..oj oj va små de va då… Efter Lunch passade jag på att åka till Långshyttan och åkte lite skidor…..En skidtur jag sent lär glömma…..Åkte ut i skogen och följde spåret som va hur fint som helst! Långt ute i skogen så kom en korsning och jag hade lite svårt att veta vart jag skulle ta vägen…..visste ju inte om jag kunde fortsätta så att jag kom runt och tillbaka till bilen…..eller om jag skulle vända…..mötte som tur var eller hur man nu ska se det…..en Kille i skogen…frågade honom om vägen och den Jäveln lurade mig totalt!! Jag kom inte alls dit han sa utan fick gå in på en gård och fråga vart jag var…..Kul!! Killen på gården insåg ganska snabbt att jag behövde skjuts….Tack till honom!! Han skjutsade mig tillbaka till bilen……och vet ni?? Medans  jag stod och prata med den där killen…så åkte den där LurKillen förbi och skrattade åt mig…..Fan om jag får tag i honom igen! Då ska han få sig en omgång….. Hur som så fick jag åka lite mer än en timme och nu har jag lärt mig hur man skall åka där uppe i skogen….

Kom lagom hem för att duscha och sedan skjutsa hem stora T….Sen var det bara att äta och ladda för Kvällens Gympa pass på Byn med Bästa Karin….riktigt jobbigt va det igår….men det kan ju vara så att skidåkandet satt lite i benen också….He he

1 kommentar:

Annica sa...

Häcken full som vanligt ser jag... har du lite energi till mig med?