lördag 26 februari 2011

Kortvasan 2011

Va en enda lång plåga kändes det som när jag åkte….

Nja kanske inte när jag stod på startlinjen men ngt va inte bra!! Jag kände av ryggen lite men ville då inte inte inse det riktigt!!

DSC01328

Pontus Allservice…… :-)

Jag hämtade som Sagt Karin redan vid halv 7 och sedan for vi mot Falun och plockade upp våra skidor som Jörgen fixat! Plus att vi även fick med oss vår Privata Vallare, Chaufför, Coach och Psykolog Pontus….Utan honom hade jag fått åkt Tåg hem för jag hade lätt brutit i Hökberg om inte han tvingat mig att åka vidare!!

DSC01329

Halvan och Helan innan start…..

Jag inser nu i efterhand att jag va verkligen inte alls väl förbered för gårdagens skidande….Men jag gjorde det ändå! Ute i spåret var det bara jobbigt…..hade jätte bra skidor men ingen som helst ork alls i kroppen kändes det som…..och att slå den Gamla Kortvasatiden på 3 Timmar och 1 minut gick inte….3 Timmar och 5 minuter blev det…..Ja jag vallade ju på lite mer Fäste i Hökberg och det tog ju lite tid men jag hade ändå inge krut i Kroppen…..

kortvasan 11 007

En sjukt Trött Anki på väg mot Omvallning….

Det var en sjukt besviken Anki som tog sig i mål och mot duschen….och sedan hem mot Dala Husby igen…..Ja jag vet…jag tog mig i mål och jag hade dåliga förutsättningar och skall vara nöjd ändå……Men…..Äh det går inte att förklara…

kortvasan 11 010

Målrakan…..

Hur gick det då för Hurtbullen Karin då? Jo hon hade TOK bra skidor trots att hon ansåg att Pontus hade på alldelens för Lite Valla….Enligt Karin skulle det vara  helt Vitt under skidorna och en massa Klumpar….Något som Pontus inte alls höll med om….Och ingen annan valla expert heller…..så nu har Karin lärt sig hur man vallar också…..Och hon va sjukt nöjd när hon kom i mål och helt lyrisk över sina skidor….Hennes tid blev Fantastiska 2.23! Grymt bra jobbat Karin!!

kortvasan 11 020

En Grym Efterrätt……

Väl här hemma så hann jag bara dumpa mina Grejor och packa en ny väska…..Badkläder på och Hopp ner i Karins Utebubbel Balja…..Hur skönt va inte det för en öm kropp då? Underbart! Vi drack lite Bubbel och några cider fick jag nog i mig också….TRE för att vara ganska exakt! Det serverades Sushi, något jag sagt många gånger att jag nog aldrig skulle våga äta…..Men nu hade jag inget val…..och jo det va faktiskt rätt gott! Kan absolut tänka mig att äta det igen…..

När klockan va 24.00 fanns jag efter en sparkpromenad med Fru Wallen på hemma plan igen….Det är skoj att åka två vuxna på en spark kan jag lova er…… Trött som en gammal disktrasa tog jag mig upp i säng…….

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grymt bra jobbat! Det är inte roligt när inte kroppen samarbetar det MINSTA.. Men man lär sig ngt nytt var gång, eller hur? Blir det en tjejklassiker nu då? Du har ju halva inne ;) Kramar Tånka

Annica sa...

Jag tycker du är skitbra! *kram*

AnnaJiii sa...

Braaa jobbat!!! Och härligt att du oxå gillar Sushi...då kan vi äta asgod sån här =)