onsdag 2 februari 2011

Det Ljusnar på sjukfronten!!

Ja nu så släpper det mer och mer för varje dag……och ryggen den mår bara fint!! I Måndags tog jag mig till och med en Promenad runt byn…..skönt i solen och massa ny luft i lungorna! Magnus börjar också piggna i medans Alma fortfarande har jätte ont i Halsen och hostar väldigt mycket…som vanligt när det gäller henne!

DSC01285

Isen på Älven…….

Igår hände dock något helt annat här hemma…..Ni som varit med oss sen länge vet att vi hade en Liten tjej boende hos oss ett tag…..i  2 år närmare bestämt!! Hon och hennes lilla syster bor just nu hos oss igen….lite akut och tillfälligt kan man säga……

DSC01286

Varför undrar ni nu säkert….Varför tar jag på mig något sådant när jag inte är helt hundra Pigg i mig själv…..Jo för är det något som ger mig något här i Livet så är det att ställa upp och hjälpa andra! Och genom att ta emot dessa brudar så hjälper jag ju någon…. Jag får alltså något meningsfullt att syssla med! Så detta känns bara bra även om det kanske kommer att bli en del Pussel framöver……men det skall vi nog ordna!!

3 kommentarer:

Annica sa...

Trycker på gilla knappen :) För att ni är på bättringsvägen och för att extratjejerna slipper vara hos en ny familj. *kram*

AnnaJiii sa...

Tjejerna har tur som har en så bra familj som er att få komma till när det trasslar för dom. Ni är BÄST!!!

Malin sa...

Gud vad det känns skönt i mitt hjärta att veta att det finns såna underbara människor som ni!
Du är guld värd Anki, önskar att jag hade din styrka.
Stor kram
Malin