måndag 7 februari 2011

Hallon Grottor!!

Idag fick för mig att jag skulle baka just Hallongrottor…..har ju aldrig gjort det men vet ju att det är busenkelt så idag så surfade jag fram ett schysst recept och tog tag i bakandet……Dock skulle man ha Hallonsylt i och det hade vi inte hemma men Fryst hallon i Frysen fick liksom Duga!! Tinade upp dem och rörde ihop dem bara….Och Jösses vilka Goda Kakor det blev…..så nu är det bara och komma hit och fika……innan jag äter upp dem själv….

nikon 244

I helgen som var så skulle vi ju gå på Bio…jag stor Flickorna och Mormor!! Vi började lördagen med lite Pulkaåkning hos mormor och sedan Lunch…..Jag, Mormor och Brudarna drog sedan till Ica Maxi och fyllde varsin godispåse….Ja ja jag tog faktiskt BARA naturgodis….så när som på några Godisar som Alma plockade åt mig!!  3 Dumle kolor och 3 läppar…..lagom för mig tyckte jag!!

anglagard3_121669665

Filmen gillade jag…..Jag gillar ju 1:an och 2:an så det va självklart att jag skulle se även denna……Man får säga vad man vill om Colin Nutley och hans Fru men jag tycker det är sköna filmer…..Tänka så jäkla insnöade de är i den där byn….och livrädda för något nytt! Hoppas jag aldrig blir sådan!!

aa_35533500

Jag får Tårar i Ögonen när jag ser Gottfrid och Ivar….de är så underbara Gubbar tycker jag!!

Efter Filmen hade Magnus lagat kanon god mat åt oss och vi hann lagom stoppa i oss den och sedan hem för att se Melodifestivalen……inte för att jag lyssnade på låtarna direkt men för Klara är det viktigt……

Igår Söndag så Hade Klara Gympa träning mitt på dagen medans Solen sken som en Tok….Jag passade på att ta en skidtur…..13 km klämde jag av ute på Åkrarna i Hedemora…..I ett lagom tempo….måste ju tänka på att jag varit sjuk!! Det va sjukt underbart att skida ute i solen…..blev till och med sugen på en Kort eller Halv-vasa…..Vi får se vad det ska bli av det!! Jag avslutade kvällen med att Gympa pass på Byn…..Lite seg i Benen va jag allt men det är så himla skönt att Träna och svettas…..När man ligger på golvet och sedan reser sig upp och det är alldelens Blött på golvet efter en då trivs jag….då har man tränat bra tycker jag!! Hahaha!!

Nu är det Ny vecka med nya Grejor som skall fixas…..Bland annat en Större bil….

Inga kommentarer: