torsdag 10 februari 2011

Snö oväder!!

Idag har det snöat hela dagen och vi hade lite Planer för dagen….Först skulle vi hälsa på Isabel, Anders och lille Albin på förmiddagen…..och så blev det! Jag och små brudarna åkte dit och lekte lite med Anders Barbies! Snällt av honom att åka hem till mor sin och hämta dem tycker jag…… Vi fikade på en smaskig Äppelkaka med God sås…Ja i alla fall tyckte T det!! Hon åt bara sås…typ!! Jag visad också Bella lite om hur man fixar om lite på Bloggen…inte för att jag kom ihåg så mycket direkt men jag fick lite lust att mecka med min egen också…..Nu hoppas vi att Bella också kommer igång med sin Blogg så att Hennes Mor och Far kan följa deras liv!!

ToM (14)

Oskar…..är snöig!!

Vi kollade givetvis i vad som gömde sig i Ladan…..Hästarna Oskar och Pucken kom in för de frös….sa de!! Skulle jag också göra om jag stod ute i snö storm…..Hönorna blev väldans glada över att vi kom och de rymde genast ut och trodde det va vår….Mm tjena sa de och gick in igen…..Inga Maskar vakna nu inte!! Fåren de stod kvar ute och Glodde så vi gick ut med lite Foder åt dem…..Matfoder alltså….de har ju så mycket Foder på sig så de fryser då inte……Och så Tjocka som de var så hade de egentligen inte behövt så mycket mat men vad gör man inte för att bli bästisar med ett gäng Får?

ToM (25)

Fjäsk mat!!

Sen på Eftermiddagen var det Tänkt att vi skulle styra över mot Gustafs och träffa lite Pinglor……Men Pingel Ungarna hade blivit sjuka under natten…..så det blev inget av med det…utan vi fick istället åka med Magnus in till Hedemora och hämta Vår hyr Bil. En jätte Ny VW Sharan med massa knappar i!!

Nu skall jag ladda med lite Mat för att sen dra på Gympa i byn!!

Sen är jag med i en Utlottning på en blogg jag hittat för ett tag sen Livskrafter heter den och är väldigt läsvärd! så Gå in du med och läs och delta!!

1 kommentar:

Annica sa...

Den nya texten/fonten passar verkligen dig! :)