måndag 28 februari 2011

Att göra en Elofsson…..

Ja det är bara bara att bryta ihop och komma igen! Livet går ju vidare och trots att man va sjukt missnöjd i Fredags så blev det ju Lördag och en ny dag…..

En dag som började rätt tidigt för Alma hade blivit in ringd till Innebandy match! Hon skulle egentligen stå över men många sjuka i laget gjorde att hon fick spela ändå! och Glad va hon för det….Nu blev det ingen rolig match för Alma då motståndet inte var det bästa….det blev Två Perioder i Målet och sen fick hon spela ute i sista vilket hon såg ut att gilla starkt!! Efter matchen så flyttade Klara hem till Mormor och Alma ville leka med Emma så vi fick bara de två små kvar……Vi drog en vända mot Kupolen och investerade i lite små fix….Bland annat Fler pärlplattor till Klaras Projekt som hon skall hem till Isabel och fixa med på Tisdag!! Jag hittade dessutom ett par kanonbra Täckbyxor på Rea till mig  själv!! Skönt för mina gamla har hål i grenen…. :-) efter Kupolen så kollade vi om Klara skulle med hem eller hon hon flyttat för gott….hon hade flyttat! Alma då? Ville hon hem…. Näpp, Hon och Emma hade bestämt att Alma skulle sova över där! Va bara att åka hem och hämta Tandborste, Pyjamas och Gosedjur……Blev alltså bara de små hemma…..Skönt för alla med lite semester….

Söndagen blev i Tvättens tecken…..Och Magnus städade sovrummet….vilket har legat på honom i några veckor….Och nu fick han till det!! Hämtning av utflyttade barn stod ju också på schemat…..Klara hämtade jag strax innan hennes Gympa träning! Jag hade planerat att ta en promenad medans hon tränade…dock inte allt för lång då det var gympa på kvällen…..När jag kom till Vasahallen så var det en Glad Larsa som tog emot mig….Äntligen kommer du sade han…..han är personlig assisten åt tre bröder  emellanåt…..igår var det inte tänkt att han skulle ha dem men så blev det i alla fall!  Hur som så fick jag med mig en av Pojkarna ut på min Promenad…..Oj va skoj vi hade! Vi räknade bilar…kollade deras färger….Jag fick lära mig att Teckna de olika Färgerna….och några ord!! Vi tittade oss noga för innan vi gick över vägarna, vi krockade inte med annat folk och ingen av oss ramlade….och framför allt så gick vi långt! Sen fick vi spendera lite tid på Läktaren och kolla in Klara när hon gympade och Bror nummer 2 fick också vara med!! Han fick även prova på att vara gymnast…..han gjorde jätte fina kullerbyttor…. :-)

Gårdagen avlutades med en skön gympa träning på byn med Karin….som hade ont i ljumskarna…konstigt nog känner jag ingenting i kroppen….

 

Inga kommentarer: