lördag 19 mars 2011

Greta Backen…..

Ligger i en by som heter Övernora och vi besökte den en gång förra året och idag tyckte jag att det va dags igen….På frilufsdagen med skolan så prata jag och Robban om att vi skulle ha en Familje Date där och nu tyckte jag att det va läge….visst vi hade några andra alternativ på saker man kunde ha gjort idag men fy så tråkiga alternativ…..Ute ville jag vara för solen sken som 17 och då vill man ju utnyttja dagen…..

Greta 002

Underbart med fart……

Sagt och gjort efter lite Smsande så stod vi först på Handlarn och investerade i lite Korv och Korvbröd….några minuter senare så var det full fart i backen! Det va vår familj och två Familjer till…..Saknade dock en Pappa som åkte Cross istället…..Han får vara med någon annan gång!

Greta 006

Grillmästaren som skulle äta minst 10 Korvar!

Gud vilken kanondag vi hade….det känns i ansiktet nu känner jag…..efter vi hade ätit lite Korv så spårade alltihopa ur….det blev jordens snöbolls krig….alla mot alla och vi härjade på bra länge innan vi gav oss….helt genomsvettiga och blöta både utifrån och inifrån….det blev några brottningsmatcher med Robban för min del…..och Magnus han hoppade alla barn på och stoppade snö i byxorna på….han får dock skylla sig lite själv då han inte hade något annat än underställströjan på sig….fast han hade lika gärna kunnat vara i bar överkropp…..så varmt va det idag!

Greta 008

Allt kan man laga….

När alla va trötta och nöjda på all Madrass och Bob åkning så begav vi oss hem över…Magnus åkte innan oss för att åka på fotboll….vi åt en gröt tallrik innan vi for in till Hedemora för att Alma skulle få träna lite Handboll….hon lär ju ligga i nu om hon skall på Cup i April!

Greta 016

Klara…..

Magnus va ju redan på plats och även han kom upp i hallen där jag fick agera Tränare då den ordinarie inte va på plats….körde rätt hårt med de stackars barnen….men jösses va less jag blir på sådana som kommer till en handbollsträning och när det skall springas lite bara protesterar de….är det inte därför de är där? Man kan ju för 17 inte gå på en Handbollsplan…..

Greta 017

Robban och Elsa….Oj oj…..

På aftonen har vi ätit Pizza….eller de andra har….jag åt Sushi….och nu softar vi i soffan!!

Inga kommentarer: