tisdag 29 mars 2011

Mamma match……

I går var det årets viktigaste match för Alma och hennes Innebandylag….Match mot Mammorna! Jag hoppad över morgonpromenaden för att vila upp mig inför Matchen…..Haha! Nä min häl behöver vila lite efter Gympapassen på Söndagarna…… Men hur som så åkte vi in allihopa och jag stod i mål för Barnen och Alma stod för Mammorna…..allt för att Mammorna inte ska skjuta sönder Alma….ja för en del Mammor har ju spelat innebandy och kan skjuta rätt hårt….. Det är skoj att stå i mål i Innebandy….lite lurigt bara…. det är ju inget man pysslat med så jätte mycket….Men som sagt skoj i alla fall!!

Nikon 092

Men nu till något jag funderat över! Det här med en del Tjejer/kvinnor/tanter och Sport Bhar…..Alltså jag själv har inga små tuttar…..inga groteskt stora heller men ett par urtömda postsäckar har jag allt och jag får fullkomlig panik om jag skall idrotta och de där Säckarna hoppar runt…….så därför så spänner jag fast dem väldigt ordentligt! Ok de sitter som en limpa över bröstkorgen men de sitter i alla fall ganska fast på plats och man behöver ju inte ha värsta klyftan när man idrottar……jag kan inte begripa det här med att inte spänna fast dem….dels gör det ju skita ont när de stutsar runt och så är de ju 17 i vägen…. Är jag helt ute och cyklar eller?? 

nikon 318

Jo men visst nu tänker säkert några att Hallå Anki det är inte så lätt att hitta en Sport Bh som passar och så vidare…. Men där tycker jag att det är fel…man måste bara inse att man verkligen måste packa in dem ordentligt och spänna fast dem ordentligt! Den SKA sitta så pass hårt att man precis kan andas anser jag….He he! Och man får lägga bort det där tänket med att man ska vara snygg och ha en fin Klyfta och sånt krafs…. Och man kanske måste ha mer än en på sig…. :-) Jag har med andra ord sett för många vuxna människor med dåligt fast spända Byst!! Men varför har man det så?? Vi är ju olika som tur är….Det är bara något jag undrar över bara…

Idag säger vi stort Grattis till T och M som fyller 6 och 4…..Vi har firat den med att äta på Restaurang med Magnus och varit på Gympaträning med T! Klara och M bakade Kladdkaka till efterrätt under tiden vi var borta!!

Idag hann jag för övrigt med Två promenader…..med postsäckarna fastspända…..:-)

3 kommentarer:

Annica sa...

Heja Anki! Kläm fast dom bara! :) Du är för härlig du... men man kan ju undra när man ser folk som är ute och springer och har ena handen på bröstkorgen just för att hålla fast tuttarna.... Tur att jag inte sportar...

Tånka sa...

Håller med till 100! Inte skönt, inbillar mig att de blir längre om de slänger?!
Från en som i panik tejpat sina blöta lovikka strl 6 ;)

Oss.... sa...

Ja Annica det är ju det jag undrar...om man nu vill sporta och hålla på....varför inte sätta fast dem....

Ja du Tånka, klart de blir längre....som sagt Silver tejp är bra till mycket! :-)

Kram på er båda!
Anki