måndag 21 mars 2011

Kreativ….

Det är skoj att få vara lite Kreativ och få lite pyssel gjort…..och nu i dagarna har jag grejat till det lite här hemma….inte mycket men lite i alla fall….lite lagom så där! Jag har lyckats hitta just de gardiner som jag ville ha till Uppehallen och jag klickade hem dem förra veckan och nu sitter de på plats…..jo men visst man kan sy dessa själv…men jag äger ingen symaskin och är inte så sams med sådana maskiner heller så jag klickade hem dem helt enkelt…..

nikon 329

Och så hittade jag ju en som jag tycker cool grej på Rusta för endast 49 riksdaler….så sålde jag Almas gamla längdskidor och tog då genast och investerade i några krukväxter….och se så det blev….

nikon 331

Och så fick min Gamla Potta några växter också……det har varit på G länge men nu så är det klart….jag har ju egentligen inga gröna fingrar och brukar mest ta död på blommor men nu ska jag försöka vattna dessa lite så att de inte dör direkt….Just nu vill jag ha Vita Pelargoner till köket…..har inte velat det förut men nu så….

nikon 335

I går kväll när jag kom hem från Gympan så hade lilla M kräkts två gånger över lite golv och andra grejor….Magnus stod med Golvmoppen i högsta hugg när jag kom hem och alla barn satt och såg livrädda ut i soffan….Ja ja tänkte jag…bara att leta upp lite Kräk hinkar då…..ja jo vi gör så här hemma…..ALLA får varsin hink som de skall ha koll på….Alma hon har sin bredvid sig i sängen….ja för då slipper man ju bädda rent…..om man träffar hinken vill säga!! Men vi hade tur i natt….inge mera Kräks och Peppar peppar så har ingen annan heller kräkts….så nu går jag efter min Teori…hon har helt enkelt varit snorig ett tag och har så mycket slem i magen att den sparkade bakut……Så va nämligen Alma när hon va liten!!

Greta 020

Till sist visar jag min snygga Snögubbe som jag byggde igår…

1 kommentar:

linnea-maria sa...

Vad fint du har gjort hemma! Kram /Therese