måndag 28 mars 2011

Tårta time!!

Japp så är det….nu är det lite Tårta Time här hemma!  T och M fyller 6 respektive 4 i morgon Tisdag….men eftersom alla hellre vill Träna än att äta tårta i Morgon så har vi delat upp Kalasen lite till helgerna……Så igår drog vi igång medTårtätandet…. Mormor och Sibban kom och firade småbrudarna!! Och nästa Helg blir det Litet Barnkalas!

M o T 001

Det blev en Godis tårta i vanlig ordning med festade till den lite med Rosa Grädde…….Den va tydligen precis vad tjejerna gillade även om T inte gillar Grädde….

Alma då?

Jo hon hade som sagt hög feber på Lördag kväll när hon lade sig…..men på Söndag var det som bortblåst och hon åt som en Häst till Frukost och frågade sedan om hon fick Dammsuga hela Nerevåningen…..Vill man sånt är man väl rätt Frisk antar jag! Knepiga sjukdomar vi åker på tycker jag…..men är givetvis glada för att det inte är något allvarligt!

nikon 339

Planterade lite Pärlhyacinter i en Kanna jag stulit i Sibbans fynd hörna….

Jag vaknade så klart jätte tidigt igår och tog mig en promenad….vi va klara med frukost och allt väldigt tidigt trots att man fick ställa fram klockan en timme…..skönt med långa dagar tycker jag…även om vi inte gjorde så väldigt mycket…..ja jo vi Dammsög ju förstås!! Och åt tårta…….

nikon 337

Söndagen avslutades så klart med Gympa på Byn…..men oj vad jag måste sluta äta innan jag åker på gympa……Maten hoppade upp och ner i halsen på mig kändes det som……Urrka!!

Inga kommentarer: