lördag 5 mars 2011

Sportiga lovet del 2

Torsdag!

Vi sov så länge det gav tillåtelse till….Kan säga att den minsta hon skall helst ha frukost innan hon ens vaknat….så det är bara att gå upp direkt man slår upp ögonen! Jag hade en plan för förmiddagen….En “gammal” Fotbolls kamrat bor en bit bort från oss och hon har massa hästar men Framför allt en Jättestor hund som Alma gillar starkt….Bellman är namnet på honom…..Vi tog oss alltså över till Pernilla och kollade in lite hästar och Hundar…..Alla Barn fick sig varsin ridtur och Alma och Klara har nu bokat att de skall cykla dit i sommar och rida!!

Sportlov 11 037

Alma och Bellman……Kärlek!!

Sportlov 11 045 Sportlov 11 046

De andra ryktade hästar men Alma hon borstade Bellman…

Sportlov 11 052

Men Rida det kunde hon…..

Sportlov 11 070

Klara springer……

Sportlov 11 092

På gården fanns även en Jättepytteliten hund….

Sportlov 11 096  Sportlov 11 097188953_10150128508585209_808885208_6391878_2283387_n

 

Efter lunchen så svingade jag ihop dessa Pizza bullar…..Vanliga Bullar fast med Tomat, skinka och ost som fyllning! Goa utflyktsbullar…..  Sen skjutsade vi över Klara och Alma till Mormor och Sibban….de skulle få gå på Bio med dem! Åsa Nisse var det som skulle ses idag….Tjejerna fick sova över till Fredagen och på Fredag morgon så Levererade jag små tjejerna till sina föräldrar och jag drog sedan vidare mot Nybroberget där redan Klara och Alma redan var….Vi hade en underbar dag i backen och vi fick sällskap av Lollo och Kidsen….ja Lillans Familj….Lillan själv fick minsann jobba och slita!  Klara och Hanna körde järnet tillsammans medans ingen hänger med Alma som bara åker och åker……hon satsar järnet i hoppen och gör en och annan vurpa ibland men torkar tårarna snabbt och drar vidare…..men hon kommer att var rätt blå på rumpan kan jag lova! Efter en lång dag i backen så stoppade vi till på Max för en Mjukglass innan vi hämtade upp de små…… Jobbigt att skiljas från sin Mamma när man är nästan 4 och inte alls förstår varför man måste åka iväg…..lite jobbigt faktiskt men det är mitt jobb att stå ut med sånt just nu….Bara att gilla läget typ!

På Kvällen så kom Mormor och Sibban hit och tog hand om alla barnen så att jag och Magnus kunde åka på Middag hos Isabel och Anders….Två par till var där och vi fick Rackarns god mat och vi avslutade kvällen med några mindre goa och några jätte goa drinkar…..eller de andra gjorde det…jag höll mig till Renat…..vatten!! Vi hade tokskoj och allt va jätte trevligt….dock så fick vi lämna kalaset vid tolv….ja det blev sent trots att jag va skita trött men har man skoj så har man och vi hade nog kunnat setat där än idag om vi kunde……Vi spelade spel….Killarna mot Tjejerna och Killarna råkade vinna och va snuskigt lyckliga över det…..

Inga kommentarer: