tisdag 15 mars 2011

Samla och få……

Ja ni vet säkert att det nästan alltid finns erbjudanden ute i butikerna….. Och jag är en expert på att snoka upp dessa….Nu har jag gjort det igen….och denna gång var det Ahlgrens bilar man skulle samla på streck koder på!! I Postlådan kom här om dagen denna underbara Termos mugg! Nästan så att jag vill gå upp skit tidigt och åka till jobbet och dricka mitt Dagliga Morgon The i bilen……Precis som jag gjort på slutet…men nä jag spar det tills det är dags för det! Har ju minst en månad kvar här hemma att njuta av….

nikon 276

Ja för jag njuter faktiskt av att vara hemma och “jobba” och vi börjar faktiskt få rätt bra rutiner nu…..Helgerna är ju oftast späckade med saker som vi gör….så Måndagarna har ägnats åt att tvätta och röja upp efter helgen här hemma sen rullar ju veckorna på liksom! En pyjamasdag är Måndagarna typ….. Igår fick dock hämta hem Alma som halkat på Isen på skolgården och slagit i huvudet……nu verkar det i alla fall inte vara så farligt med just det utan hennes huvudvärk kommer nog från en liten Förkylning som smugit sig in här i Huset! Klara är nämligen också ruggit snorig….men hon emigrerat till Mormor…för att få lite Lugn och Ro samt att få sy lite och bygga pussel med Sibban…

På eftermiddagen igår så gick vi ut i solen och njöt av våren som är på väg! Alma hängde på då hon tyckte att frisk luft behöver man trotts att man känner sig lite hängig!! Kameran hängde på den med…..

nikon 264

nikon 265

nikon 271

Alma tog sig en vilopaus i solen……Mössan hon har på sig har Mormor gjort och den har så underbara Höstfärger i sig och den har legat och vilat under vintern men idag åkte den fram igen….den är super mysig tycker jag!!  Fast den sitter ju på en supermysig Tjej också……Med alla sina Djur kom hon in till mig igår kväll och frågade om jag ville ha sällskap…..sånt tackar man ju inte Nej till!!

nikon 272

Vår Mysiga Kille kom också ut med oss en sväng igår……han satt på trappräcket och kollade in oss….Tyvärr har han haft hela gräsmattan som Toa så nu när snön smäller så kommer även alla skithögar fram…..Bara att gräva bort!! Han är ändå världens goaste Katt kille och han kommer alltid upp i sängen en stund när vi lagt oss för lite mys!!

1 kommentar:

Vida sa...

Den där muggen är så himla läcker :-)