torsdag 3 mars 2011

 

Sportigt lov…del 1.

Ja barnen har ju Sportlov ja de stora alltså…de små är ju” lediga” jämt!

Va har haft fullt upp hela veckan….kul! I måndags så började vi med en lugn dag och besök hos sjukgymnasten för mig! snälla Klara såg till att de små skötte sig bra hos sjukgymnasten!! Sen minns vi inte vad vi gjorde…..Jo Daniel kom ju också….Han tog med sig alla barn runt Kekke….jag vek tvätt och kollade solsidan under tiden!! På kvällen var det träning för Alma och Jag och de små spenderade de två träningstimmarna hemma hos Lillan, Lollo och alla barnen! T gillar absolut att vara där och leka och blev inte alls glad över att behöva åka därifrån….

Sportlov 11 010

Kompisar….

PÅ tisdagen hade Klara bokat en dag hos Bästa Isabel och Albin…Läs här om deras dag! Bella har för övrigt kommit igång med sin Blogg nu! Vilket vi gillar skarpt!! Alma då? Jo jag fiskade upp hennes Vän Emma på vägen hem från Skjutsandet av Klara!! Emma och Alma leker så bra….inge bråk där inte…inge tjafs ingenting bara lugnt och skönt!! Efter Lunch gick de runt Kekke och T fick följa med…..Jag fortsatte att vika tvätt…..M hjälpte till!

Sportlov 11 020

T fick prova på lite skidåkning…..

Till aftonen så skulle Alma prova på att träna Handboll med lite större barn! Vi svängde in allihopa och kollade på Alma som trivdes som fisken i vattnet med lite större barn och större utmaningar!! Kul kul och Handbollscup blir det i April för Damen….Irstablixten i Västerås skall besökas!! Det ser vi Fram emot!! Efter Träningen så tog vi in på Restaurang och klämde i oss lite mat…eller Pizza för en del och Kebabsallad för min och Magnus del!! Klara fiskade vi så klart upp på hem vägen. Hon ville nog helst vara klar borta på Aspåker och vara Nanny åt Albin men det får säkert bli fler gånger……

CIMG0135

Solen och vi trivdes…..

Igår så var det Onsdag och de små fick spendera dagen på sitt Dagis, de trivs bra med att få träffa sina kompisar och dagisfröknar!! Jag och de stora barnen drog mot Nybroberget och hade en underbar dag i slalombacken! Nybroberget har jag inte besökt på många år och det va roligt att se att allt var sig likt! När jag va i Almas och Klaras ålder bodde jag nästan i den backen på Vinterloven…..och Ja allt va nästan sig likt!! Bara en nya kaffestuga har byggts sen den gamla goda tiden….. Alma va spänd inför årets första åk men det visade sig ganska snabbt att det satt i Ryggmärgen det där med att åka slalom och skall vi räkna antal åk så vann nog Hon….Vi andra han nästan inte sätta oss för Lunch innan hon ätit färdigt och va ute i Backen igen! Lillan och barnen va också med samt en Familj till med alla barn…..Kul med massa sällskap tycker jag….

CIMG0136

Alma Trixar lite….  :-)

Vi avslutade dagen med lite Gympa och innebandyträning…..lite slitna va nog allt men nöjda med dagen och vadå det heter väl sportlov va??!

1 kommentar:

Annica sa...

Sportlov var det sista jag hörde!