onsdag 15 juni 2011

Alma 9 år!

Idag för 9 år sedan så va jag jätte gravid…..och vi hade just bytt till en större bil…..vi ägnade dagen åt att provåka lite i bilen och hälsa på lite folk!! Bland annat Magnus Morbror Bror och alla Mostrar som bor där ute i Lövhult! Tror även att Magnus Mormor va på plats!! Ingen av Mostrarna trodde att jag skulle föda på ett tag….inte jag heller så allt va lugnt!

Sommaren 11 143

Vi åkte på Grillfest med GustafsPinglorna som på den tiden inte hade några egna barn utan vår Klara var den enda som fanns! Alla pysslade och grejade med henne och det va en skoj fest…..Sverige hade Fotbollsmatch senare på kvällen och självklart var det Fotbollstema på festen!! Vi åkte hem rätt sent och jag mådde hur bra som helst…..la Klara och då körde det igång….små värkar men ändå….jag gick ner och pinka och  sa till Magnus att det hade börjat lite….ytterst lite!! Men Magnus han är ju som han är och han påstod att han kände någon slags lukt när jag pinka…..Kul man det där!! Ja ja vi ringde Mormor som skulle ta hand om Klara men sa att hon kunde ta det Lugnt…..Jo Tjena…när Mormor väl kom fick hon en ordentlig utskällning över att det tagit sådan tid för henne att åka hit….Snällt av mig!!

Sommaren 11 159

Vägen in till Falun va mer än lovligt Guppig och jobbig….svor långa ramsor över Vägverket och deras arbete…..på parkeringen spydde jag ur mig allt jag kunde…..klockan var då 22.15 och jag checkades in på Förlossningen….hade då inga direkta jätte verkar och va öppen 3 cm läser jag i min Journal…..Jag bad om Epiduralbedövning och de sattes 22.45 och 23.15 va jag helt öppen…..Porten va på vid Gavel för Alma att slinka ut!! Jag hade sagt innan att jag ville stå på knä och föda men jag kände mig lite trött och va riktigt slö och sa att jag kunde ligga ner…..Men Magnus mer eller mindre Tvingade upp mig på knä och så stod jag där lutad över kanten på sängen…….I samma veva som jag skulle resa mig upp på knä så gick vattnet och ut gled Alma som på ett banan skal eller som utför en Vatten rutchbana…..( kanske därför hon älskar att åka sådan nu) 23.43 v då klockan och jag minns att jag va helt speedad  och sa: Ja ha det här va ju enkelt…det här kan man ju göra fler gånger……. :-)

Sommaren 11 163

3300 gram 50 cm lång va det lilla paketet! Alma visade snabbt att hon va en ätare av hög rang…Efter 2 dagar på BB så vägde hon 3655gram….uppgång redan på BB med andra ord!!! Högst ovanligt fick jag höra av sköterskorna på avdelningen……Nästan så att de inte trodde på att vi vägt rätt vid Förlossningen….Men det hade vi och Alma fortsatte att äta och gå upp i vikt! även om hon i början Kräktes en hel del… ;-) När vi kom hem från Furuvik va Alma 7 veckor och vägde 6560…..Nästan dubbel vikt!! Toppnoteringen har hon nog när hon är 10 månader och vägde då 12400 och en annan Mamma här i byn skall lyfta upp henne och får Ryggskott……Alma va som liten en otroligt glad och nöjd Bäbis men sjukt envis!!

Sommaren 11 168

Idag blir hon alltså 9 år och är en underbar Tjej som älskar Hundar och vill nog helst ha en egen!! Så igår Hyrde jag in en Sankt Bernhards hund till henne!! Hon fick ha honom här hemma några timmar…… Jag blev då världens bästa mamma ett tag!!

1 kommentar:

Annica sa...

*kram* Älskar förlossningsberättelser :)