tisdag 7 juni 2011

Tisdags utflykt…..

En varm dag till….underbart skönt!! Klippte gräset i morse och sen har jag bara latat mig……eller jo jag bakade lite också!

Men på eftermiddagen så packade vi in oss och kvällsmaten i bilen och åkte mot Säterdalen…..

Sommaren 11 001

Vi kollade först Djuren….och dessa snyggingar  låg på ett nedfallet träd i ån och tog igen sig…..Gu så många ungar den Mamman har att hålla reda på!!

Sommaren 11 007

Den här Tjockisen vandrade runt och tyckte nog att det va väldigt varmt….för ja det var det!

Sommaren 11 010

Sköna Hunden Anton träffade vi på efter vi ätit och han tyckte jag va dryg som bad honom om en bild…..Och man kan ju förstå honom!!

Sommaren 11 018

Av någon Loppis säljare köpte jag dessa Nummerplåtar för 30 riksdaler styck……

Sommaren 11 019

Denna gamla plåtburk som är en sparbössa köpte Magnus till mig….Tycker den är jätte mysig! Jag trodde den skulle vara skit dyr så jag frågade aldrig om priset ens…men det gjorde Magnus och endast 30 riksdaler blev det för den….Trodde jag inte!!

Sommaren 11 013

Vi hade inte alls planerat detta men vi hamnade på Lappens i Hedemora och det blev en Proffsglass…..

Sommaren 11 014

Och Ja den räckte till oss alla 6!!

Sommaren 11 016

Klara och Alma avslutade sedan dagen med ett Dopp!

En skön Tisdag med  andra ord och det kan absolut hända att vi gör detta fler gånger denna sommar!!

1 kommentar:

Annica sa...

:) Jag knäppte kort på samma fåglar..