onsdag 1 juni 2011

Vika bröd……och Jopp!!

Tänk att vi har en sådan underbar Granne….som tittade in med en kartong fylld med mycket välgräddade Vikabröd kakor….Han jobbar där och har Gräddat dem just så som jag vill ha dem….Tack snälla för det! Det har gjort att vi just nu har Hårdbrö dille allihopa här hemma!!

våren 11 267

En annan Granne levererade hem en säck med Prima Potatis till oss…..kul med Lokalodlat….och snart kan jag smyga ut på natten och Palla Potatis för vi har fått en väldigt stor Potatis åker precis bredvid oss…… :-) Nä jag skoja bara jag ska inte göra så……. Jag och Potatis Leverantören tog TRE Tjuvfiskare på Bar gärning här om dagen……Fatta va arg jag blir…..Det är synd om Tjuvfiskarna hos oss….de får en elak Anki efter sig!!

Idag har jag varit och ridit som vanligt på Onsdagarna…..självklart så fick Hästägarna vika bröd….Ja som tack för att jag får rida!! dessutom så fick även hästarna smaka!! Idag va Hingsten på rätt bra humör och det gick bara bra….tills vi blev skrämda av ett Rådjur i skogen…..men än sitter jag kvar!! Hjälpte dessutom Johanna att Motionera de andra hästarna också genom att ta en promenad med dem…..

våren 11 268

Det har varit bra på träningsfronten tycker jag…..hoppas bara att min kropp också vill vara med och forma om sig lite…..har räknat ut att sedan den 14 April till nu så har jag 35 träningstillfällen fast då har jag räknat med Ridturerna också….det är faktiskt rätt jobbigt att rida även om vi inte springer så mycket….Hjärtat jobbar kan jag lova :-)

Inga kommentarer: