onsdag 22 juni 2011

Tröttsamt….

Ja det är tröttsamt att ha fest två dagar i rad!! Måndagen blev därför en återhämtningsdag med lite Tvättning, Handling och Träningar…..

Handlingen spenderades på Biltema där vi investerade i lite Cykel lysen bland annat! Ja just ja….jag köpte ju nytt däck och slang till min Enhjuling….. Jag åkte sjukt mycket enhjuling när jag va yngre…mycket yngre….gick på Cirkus skola i Säterdalen och lärde mig cykla….att få tag på en enhjuling på den tiden var inte helt enkelt men min Mor gjorde ett bra jobb och vi hittade en på Hobbex som vi genast beställde! Jag har nu samma enhjuling kvar än….fast med ett nytt Däck…..och jag skall renovera den söndriga Sadeln med lite Silvertejp tänkte jag….. Givetvis så har jag provkört! Och ta mig 17 jag kunde det precis som om det va igår jag cyklade sist…..Minns den gången jag “Råkade” cykla in i bild när de filmade på Triathlon i Säter och det va prat om att några skulle diskas för de låg på “Rulle” i cykelmomentet….Jo men visst vem kom inte in cyklande i Bild då om inte jag…..och så klart visades det på “sporten” Ha ha! När jag gick på Cirkus skolan så cyklade jag från mitt Bostads område ner i Säterdalen…ända ner! Funderar på om jag skall ta den ner till Affären i Sommar och köpa glass…..Kanske Herr Wallen och Herr Hedlund hänger på…..

Sommaren 11 217

Idag har jag varit hos Hingsten i Vika!! Underbart skönt att skrutta runt på ryggen på honom…..och nu idag hade vi en riktigt bra Åktur…även om han fortfarande blir störd av sin “extra” nosgrimma! Men det är något vi fortsätter med för då lyssnar han bättre på mig!! Hingsten är annars en riktigt skön kille som gillar att kramas….och att ÄTA ,han river åt sig lite grönt så fort han kan….det gör att han ibland ser ut som en mindre Majstång med både Björk och som idag massor av Hundkex blommor hängandes ur munnen….

 

Nu på Kvällskvisten så har Klara och Alma åkt på Träning och Magnus på Fotboll……själv skall jag på ett möte med vår Busförening angående vår stora sommarfest!! 700 biljetter sålda och folk vill ha fler!! Kul kul!! Till mötet idag skall alla ta med eget att förtära…..Jag fick ett infall….ville baka något men allt som man bakar känns så onyttigt! Jag googlade lite och hittade ett Recept på lite Nyttigare Muffins…..Det återstår nu att se om de går att äta….

Ha det bäst!!

1 kommentar:

Annica sa...

Vill se en filmsnutt som bevis för cyklingen! ( fast eg tvivlar jag inte på att du kan än) :)