söndag 5 juni 2011

Två slappardagar……

Vi har haft Två sköna dagar här hemma nu Lördag och Söndag!! Igår så plockade Magnus fram vår så kallade Pool Fyllde den med isvatten…men Barnen de badade ändå….en del mindre och andra mer!! Alma blev hem skjutsad av Mormor och hade tidigare under dagen lurat Mormor till Kupolen och hon fick då investera i sitt livs första bikini….för tjejer! Ja Alma hon har ju ALLTID haft killiga Badkläder….Men nu blev det Badshorts och en snygg topp….Ja även Bikini brallor också…ifall hon skall åka vattenrutchbana!! Mormor va även snäll och hade sin Symaskin med så jag fick börja med att sy på våra 80 tals jeans…..ja med kilar i sidan och en massa lappar!! Larsa och två av Pojkarna kom förbi….vi spelade Kubb och fikade! Larsa och Hampus tog även en cykeltur och innan han åkte så lurade han mig till att vara Chaufför åt en svensexa på kvällen….Ja jag ställer upp så klart! Bara skoj att få ut och åka lite….och dessutom fick jag ju en anledning att sitta uppe och sy lite längre…tills tråden tog slut! :-) Och Larsa hade ju trotts allt med sig Lördagsgodis till ALLA barnen….och det Godiset kommer att räck i många veckor åt oss!!

våren 11 273

Idag har vi inte heller gjort något speciellt……Jo Magnus har varit ner på U-lags match och jag kunde inte hålla mig borta heller….men det blev bara en Halvlek för sedan så skulle vi få Finfrämmande…… Bästa P tittade förbi och hoppade studsmatta och lekte med alla barnen……till slut somnade vi nästan i soffan igen!! skoj P att du hittade ut till oss! Efter att P åkt kom Klara på att hon ville till Mormor…..självklart körde vi dit henne och Lilla M blev så glad över att få träffa Morbror Anders igen….Ibland är hon så skön….säger så tokiga saker så man kan inte annat än skratta åt henne! På vägen hem så tog vi med mat från Pizzan i Skäve!! Jag tog sallad och fick springa hem från Fäggeby! Nya intervaller stod på schemat och Fy F-n i H….e vilka stolpar till ben jag har….i morgon får det lov till att bli en promenad så jag får ur mig lite skit!!

våren 11 274

Just nu är jag lite Orad för vår Kära Katt här hemma…. I flera veckar har vi haft något stort brunt med väldigt långt mellan vingspetsarna flygandes runt här ute bland åkrarna……Gud hjälpe den Rovfågeln om den tar vår Katt….då skall jag personligen jaga den med Grannens Hagelbössa…..vet dock att det är någon väldigt speciell jäkla storfågel som visat sig här ikring, för några veckor sedan stod det massa folk med STORA kikare och glodde ut över åkrarna….så skjuter jag denna lär man väl få varenda fågelfantast efter sig…… Så vi hoppas att Tiger är en klok Katt som håller sig undan och att han är på tok för tung för den där Storfågeln……

våren 11 271

Nu är det dags att Duscha lite tror jag bestämt……

Ha det bäst flodhäst…..

Inga kommentarer: