söndag 2 november 2008

Händelserik Lördag med en Lugn Söndag!!

Ja ungefär så kan man sammanställa helgen!!
Lördag
Började med att Magnus hade klockan på 7....stön, va tidigt men vi gick upp halv 8 i alla fall!! på med kläder och ut och byta däck på Volvon! In och äta frukost och skicka iväg Magnus på "Mansexa" med Hans i Berga!! Han blev rätt lurad kan jag lova........

Jag och Barnen packade in oss i bilen och åkte till Långshyttan för att åka lite skridskor!! Väl där möttes vi av en sur Ledare som inte alls tyckte om att vi skulle åka skridskor på hans nyspolade is........men vi fick till slut åka i alla fall!! Vi åkte runt runt lite och Hurtbullen och Barnen kom och gjorde oss sällskap!! Efteråt så åkte vi vidare till Peter och Ulrica där Herrarna var och åkte Fyrhjuling!! Det gällde att åka snabbt en vända i skogen med en hink med vatten på Fyrhjulingen och man fick inte spilla ut vattnet!! Det var blandat resultat kan jag lova!!

Hans i sin för dagen Nytillverkade Hjälm......
Nu till det som Magnus kallade något Pulshöjande äventyret....... Han som inte åkt allt för mycket Fyrhjuling skulle ta med Alma på en lite sväng.....bara.....men något med Högväxeln, Fyrhjulsdriften,Tumgasen och en ovan förare höll på att skrämma skiten ur oss!! I alla fall mig!!
Rätt vad det var så hör jag Peter säger rätt högt: Men va Fan...... och sedan ett barnvrål......Fan vad händer var det enda jag hinner tänka när jag vänder mig om för att se vad som står på......ser då Magnus ligga inne i en Häck med Fyrhjulingen på högkant och såg endast Almas mössa sticka upp ur diket men hon skricker i högan sky.......Något gick jäkligt galet kan jag lova!! Nu hör det till saken att Alma hade ingen hjälm........Fan!! De skulle ju bara vända..... Ja ja nu med facit i hand så vet vi ju att det gick bra och Magnus har Fyrhjulings förbud ett tag!! Alma hon fick en Kalle Anka bula ovanför vänster öra och blev trött och slö när vi kom hem och hade väldans ont i huvudet!! Hon fick sova i 20 minuters intervaller och jag va inte direkt orolig!! Man blir ju rätt tött efter en sån vurpa!! Och ont i huvudet det förstod jag ju att hon skulle ha......men när hon senare spydde så blev jag lite mer oroad......jag hade i och för sig kollat hennes Pupiller hela eftermiddagen och de var hela tiden lika stora och reagerade normalt på ljus och mörker! Men när man kräks så kan det ju vara lite allvarligare......... så vi väntade helt enkelt in Världens bästa Pontus som ändå var på väg hit för att vara barnvakt.......och åkte in till Falun efter råd av sjukvårds upplysningen!! Ok Lördag på Akuten, kul tänkte jag!! Jag som skulle på Fest i Nybo och allt!! Men hör och häpna de stod faktiskt och nästan väntade på oss när vi kom, de hade så långtråkigt......tur det!! Det ska vara långtråkigt på en Akut tycker jag!! Alma checkade in sig själv medans jag fixade med Parkeringslapp.....under den tiden hann hon berätta rätt mycket för Sjuksyrran i Receptionen!! Pinsamt kan jag lova men men det får man bjuda på!! Vi fick träffa en Läkare rätt snabbt och de konstaterade att det inte var några större fel på Alma men vi fick ett erbjudande om att sova kvar om vi ville!- Nej Tack sa Alma vänligt men bestämt, jag skall hem och mysa med min Barnvakt och ha godisregn......Ja så Dålig var hon!! 18.30 kom vi 19.40 tror jag vi åkte.........skönt!! Vi skulle bara ha uppsikt på henne under natten och det visste jag ju att Pontus skulle ha så jag åkte hem och snyggade till mig så gott det gick och hade lite Godisregn med barnen innan jag åkte över till Nybo där Magnus redan var för att sköta Musiken!!

Det är vad Magnus kallar puls höjande......och det lovar jag det var det!! Hjälp va rädd jag vart.... Och det blev nog tanten som fick oväntat besök i sin Häck också!! Men idag så var hon som vanligt igen, Alma alltså.....lite blå runt örat bara..........och Pappan har ont i knät men det kan han ha!!

Hans på Gustafs fest!!
Festen då??
Jo jag kom dit och Kickade mina vikarier ur Baren och Entrén, styrde upp det hela och fick lite snurr på grejorna kan jag lova!! Krängde öl av bara sjutton!! Det kom lätt över 100 personer och Magnus fick igång ett bra ös på Dansgolvet och alla var hur nöjda och glada som helst! Det var Kanon kul att få Träffa lite Gustafsfolk igen!! Det var ett tag sen man träffade "Tanterna" som lärde mig att dricka sprit när jag var ung.....nu ska jag lära deras barn är det meningen!! He he det ska bli mig ett sant nöje att lära dem att man dricker dåligt hemkört bara för att det är Ruset man vill åt!! Det var nämligen det som jag blev lärd när jag var 18.....tur att man hållit på med Lagidrott så att man fått lära sig allt som krävs!! ;-)) Nu vet jag inte om det finns hemkört att köpa längre men jag får väl importera någon dålig polsk vodka..........

Killarna från "mannsexan" Hittade också till Gustafs! De hade Senap och Ketschup med åt mina korvar och det Tackar hela festkommitén för!! Tror faktiskt att de hade rätt kul de med!! Det var ju i allaf all mer folk i Lilla Gustafs än på Puben i Hedemora!! Kul att ni kom Killar!!

Kvart i Två så drog jag hem och då var det fortfarande fullt ös på Dansgolvet!! Stackars Pontus skulle ju inte behöva vara hos oss hela natten heller!! Men jag tror faktiskt att han sov rätt gott! Alma låg och höll om honom och de så mysiga ihop de där två!!

Magnus och Någon Regerar på Scen....som vanligt!!
Magnus ramlade hem vid 03.30 tror jag! Givetvis skjutsade han hem Pojkarna först!!
Tack alla Gustafs festarrangörer som såg till att jag fick vara med och göra er fest till Succé! Det var skitkul helt enkelt......


Farbror Hans och Pappa Wallen sväger sina lurviga......
Idag har vi mest röjt lite och lämnat tillbaka ljudet och Daniel som också varit här!! Handlade lite innan vi for hemöver och jag tog en promenad och nu ligger alla utom jag i sina sängar!! Jag ska dit jag med....snart!! Ska bara först!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att allt gick bra med Alma!!
Min erfarenhet är att man alltid kommer in snabbt på akuten när det gäller barn. Bra är väl det.

Kul helg verkar ni haft trots allt. Skojsigt!!

/ Anna

Vida sa...

Vilken tur det gick bra, förstår om du blev skakis. Jag blev det när jag läste om det..

Kramar till Liv som är glad över din kommentar hos henne

Annica sa...

Hallå! Vill bara säga hej....Hej!! :)