söndag 23 november 2008

Irlänsk Pubafton på Klippan!!

Efter att ha fått sovit riktigt bra och länge så var Fredagens bedrövelse nästan glömd och som anonym säger: Leksand vann ju i alla fall!!

Vi åt en skön och god Frukost och klädde sedan oss i varma goa kläder och tog oss till Klippan nere på Smedby (centrum av DalaHusby!! Klippan är en gammal Iogt-nto lokal som även har en dansrotunda och har funkat som en mini folketspark i många år och det är även där vi har vår sommarfest också!! Vi i DalaHusby nöje och annat bus har fått en förfrågan från Damerna som drivit Iogt i de senaste nästan hundra åren om vi kunde tänka oss att ta över själva Klippan huset!! Nu har vi helt enkelt Hjälpt igång en ny grupp goa mäniskor som har bildat en Byggdegårds förening och nu skall Klippan huset drivas som en byggdegård!! Coolt va??


Igår så hade vi i alla fall en lite Nystart av föreningen med Tipspromenad och lite annat jox för barnen!! Bland annat så var vår Mega kändis Bengt Erlandsson och hans son Edvin där och sjöng och Trollade med Barnen....ja vi vuxna fick ju också vara med......jag fick vara Gudrun med Triangel och allt.......Tondöva jag........oj oj!! Allt va väldigt bra arrangerat och Styrelsen hade fixat massa bra priser och jag är säker på att alla gick därifrån med minst 1 pris!! Jätte bra!!

Världens Bästa Bengt!!
Vi hade tänkt att vara med under kvällen och vara mer som personal men bad faktiskt att få hoppa över det........vi ville komma dit som Gäster istället! Det blev en spontan förfest hos Familjen Wallen där vi tömde deras och vårt eget Starkdrycks förråd!! Vi hade tur och slapp gå dit.......Farmor Wallen skjutsade oss och det Tackar vi väldigt mycket för!! När vi efter massa snack och lite läskande skulle vidare så kom Farfar Wallen och körde oss till Klippan........Farfar Wallen utnämndes till Husbys bästa Taxi firma då han även kom och hämtade oss på natten och såg till att vi åter igen fick en nattläsk i Familjen Wallens kök.......Smart av oss.....eller not.......men det börjar liksom bli en Tradition att vi ska umgås om nätterna!! Lika trevlig varje gång!! Jag och Fru Wallen förskte ta väldigt fina bilder på oss själva men inget blev så bra att det går att visa för folk!! sorry! Vi ramlade hemöver vid TRE i morse!! Då gick vi faktiskt den sista biten hem........Vi gick och kollade på stjärn himmeln och det var grymt vackert på himlen i natt kan jag lova er som sov bort denna ljuva vinter natt!! Ni missade något!!


Morgonen idag va väl så där angenäm men jag har faktiskt mått ganska bra ändå!! Trots allt dansande igår så var jag rätt fräsch..........att dansa till ett band som ENDAST spelar irländsk musik är jobbigt!! I alla fall och man skall dansa så som vi gör här i Husby!! Fast jag kanske ska tillägga att jag luktade som nygrillad korv eller som en Scout eller vad man vill! Jag råkade stå ute och prata rätt länge med en Viss Anders O från byn och för att inte frysa så stod jag typ i brasan........smart va?? Det hela kan summeras som en toppen afton och jag tror att alla som var där kan intyga att vi har en härlig stämning i byn!! Kul kul!! Magnus fick ringa Mormor och be om skjuts ner till Avesta på Daniels match!! Det är ju väldans dumt att dricka starkläsk mitt i natten!! Tur att Mormor hade tid att hjälpa oss!


Nu är det strax Kväll och gnäll som gäller här för mig........i morgon så är jag ledig och skall äta frukost med Barnen och sedan Leverera dem ner till skolan!! De vägrar ju som sagt att åka buss och det gör f-n jag med nu!! Jag tar förhoppningsvis en promenad på förmiddagen och kanske det blir att tvätta lite!! Lite kakbak också om jag hinner!! Ska iaf vara i Borlänge hos Världens Bästa Frisör Ingrid klockan 15 för att hon skall få göra mig skitsnygg i håret!! Det ska bli skoj!!


Sen så måste jag ju hinna med ock köpa lite födelsedagspresenter till Klara också!! Tänk hon blir Åtta år på Tisdag!! Kalas här på Tisdag med andra ord!!

Summa sumarum kan man säga att helgen varit händelserik!! Och otroligt rolig!! Tack alla vänner som gör att det är så roligt!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oooh vad roligt att följa ditt liv! Har fastnat för det här med att dela med mig av vardagen jag också faktiskt...
kram Åsa