lördag 15 november 2008

Lördags mys!!

Ja med Tanke på att jag inte va hemma igår och fick Fredags mysa något så tar vi ett Lördagsmys istället!! Potatisgratängen står i Ugnen och köttet skall snart tas hand om!! Kladdkakan är bakad och grädden vispas senare!! Mummms helt enkelt!!

I Slutet av veckan som gått så har båda Tjejerna varit sjuka!! på Torsdag morgon Ringer Alma till jobbet och låter som en Kraxande kråka........Vilken tur att Magnus inte heller var 100 så han kunde vara hemma och jobba hemifrån istället!! Jag hade lite på Jobbet jag ville göra så jag hade faktiskt ingen lust att åka hem........tro det eller ej!;-)) Klara hon var ju redan hos Mormor på Sjukstuga så hon hade det bara bra!! Vi levererade dit Alma senare på kvällen också!! Alma ville då rakt inte vara hemma med sin mamma och pappa och vara sjuk!! Nä till Mormor skulle hon med!! Tur att Mormor är snäll och låter barnen vara där!!

Klara har sedan ett tag hållit på med Korsstygnsbroderi hos Mormor och hon fick med sig ett nygjort alster hem!! Jätte fint och jag är imponerad!! Jag kan då inte sy sånt där!! Kul också att Mormor lär Klara det!! I detta samhälle vi lever i nu så försvinner Broderier mer och mer verkar det som och då tycker jag det är bra att den Äldre Generationen lär upp den Nya Generationen!!

Klaras snygga Katt!!

Igår så bar det av till Bollnäs för Handbollsmatch!! Knasig dag att ha Match på men det är bara gilla läget!! Matchen började 20.00 så vi kom hem rätt sent!! Vi fick tyvärr stryk så hemresan blev lite halvavslagen men vi hade innan bestämt att det va helt lagligt att förtära lite stark varor på hem resan då vi hade buss med Toa! Jag klämde i mig 7 Cider och pinkade säkert 15 gånger innan vi kom hem!! Det gjorde i alla fall att resan blev lite roligare och tack vare det så gick det även lite fortare!! Ok jag är väl lite segare i dag än vanligt men jag somnade vid 3 så det kan ju ha med saken att göra också!! Eller?


Idag så har Magnus varit till Hedemora och investerat i lite Byggprylar till Klaras rum och han är på G nu kan jag lova!! Jösses nu måste ju jag sätta fart med hennes säng.........den ska ju var klar samtidigt som rummet!! Vi har fått en Gammal säng av min Moster som stått på deras loge i många år och är efter min Mormor!! Den skall målas vit och det kommer att bli Väldans snyggt!!
På dagen idag kom P. Gustafsson förbi på ett spontan besök och det Tackar vi för!! Jätte kul P att du kom förbi och snackade lite strunt!! Tur att du kände av att det var Lunchdags!! He he!! Hoppas du återkommer.......


Nä nu ska jag ta och Fixa klart med maten!!

1 kommentar:

Annica sa...

Vilket fint broderi, va duktig hon är.