lördag 29 november 2008

JulFest!!


Ja då sitter man här då med världens dåligaste mage och lite lätt huvudvärk......med andra ord jäkligt sliten!! Men det ska man vara om man har haft en RIKTIGT ordentlig Julfest med sin kära arbetskamrater!!

Ja jo jag ville ju inte gå först då jag hade svårt att hitta nå kläder.........ja ja kläder är väl inte allt men man vill ju känna sig lite fin när man går på fest!! Jag är ju en person som helt skulle vilja ha Mysbralle fest typ.......men det är och kul att klä upp sig om man trivs i kläderna man hittat om man gjort det!! Jag gjorde det och med lite Hjälp och Peppning av super snälla Wicky så löste det sig och jag tror att jag dög.....eller jo jag gjorde f-n det!!
Hur som så efter en rätt jobbig Jobb vecka med svajigt humör och mycket jobbiga känslor och tankar så bestämde jag mig att jag ska F-n inte vika ner mig!! Jag inhandlade ett gäng Cider åt mig och Linda och vi bestämde oss för att ha kul!! Först blev det lite sova på soffan hos Pontus innan han sparkade igång mig och fick in mig i duschen.....alltså jag var klar före honom fast han sa att jag var seg.....hm!! För festen blev hemma hos Vår Chäffer Berke!! Kul vi hinkade i oss så mycket vi bara hann med och fyllde upp lite extra dricka i fickpluntorna!! Jag och Linda hade en En och en halv liters flaska...........i vilken ficka fick den plats i tror ni? Nä vi fick helt enkelt hitta ett bra tillhåll ute för vår jätte starka Grogg.......Vi kallade det för Ställaget......en hög gamla sj pallar.......
Vilka briljanta idéer man har när man dricker.......

Väl på plats vid bordet så fick vi ett underbart Julbord som jag mest åt Varmrökt lax och efterrätt av........alltså man ska inte dricka innan ett Julbord....Proppmätt av all Cider!! Urk!!

Kvällen rullade på och man hann inte med ens hälften av det man ville hinna med men många intressanta(helst det då jag blev inlåst av Maria ;-)) Toa besök, massa prat med allt och nästan alla och lite Dans hanns men.........Vi hann även med att hinka i oss av vår Grogg..........inte konstigt att man är seg idag!!

Magnus kom och hämtade mig sent men jag var så lycklig över att jag lyckats köpa med mig Varsin Kebab åt oss!! Kebab från ett helt underbart ställe mitt i Stan i Falun!! Deras Sås kan är gudomlig!! Träffade även en lycklig Leksands supporter som hade varit på Ejendahls arena och haft Skitkul, fast det roligaste med hela kvällen var för honom att han fått åka Polisbil hem till Falun........ha ha!!

Tid för lek med Nya Favosakerna!! Klara Tackar Pontus för det fina "huset"!!

Idag har vi mest sovit och inte gjort mycket alls!! Jo hämtat hem Tjejerna från Mormor....ja de bor numer hos Mormor nästan hela tiden!! De hade fått varit med på Mormors Syjunte auktion igår kväll och hade varit riktigt duktiga på att hjälpa till med allt! Magnus hjälpte också till där innan han hämtade mig!!

Magnus håller faktiskt på att spacklar på Klaras rum just nu..........vi börjar se ett slut...... skönt!!

Se bilderna nedan.....borde kanske inte vissas men Alma knäppte dem och jag tycker att de ser så roliga ut...... det är godkänt av Magnus så klart!!
Klara hon har äntligen fått tid över för att kolla igenom alla sina fina presenter hon fick när hon fyllde år!! Veckan har ju varit en aning späckad med massa annat men nu finns det tid för lek!!

Jag har trots allt annat i veckan hunnit sy klart mina nya Julgardiner och fått upp dem!! Jag fick ju en begagnad Symaskin av Magnus mamma i Tisdags!! Hon hade fått den av någon som köpt ny så då fick jag den!! Snäll!! Jag gillar att sy faktiskt!! Är väl inte tok bra på det men det är ju lättare att träna på det om man har en symaskin!! Nu tror jag att jag lär ta och leta på Lite stakar att ställa i Fönstren också!! Har ju fått tre nya till i år och de står ju redan på plats så det blir nog inte så jobbigt!!

Till sist så måste jag bara säga att jag är lite Ledsen för Pontus skull att snön försvann igen men för vår del så var det tur att det blev lite mildare.....vår Luftvärmepump gav upp i veckan och någon reparatör verkar inte bry sig i att jag fryser.........URK!!
Oj oj vilket långt inlägg det blev........ja ja jag hade väl mycket att få ur huvudet då!!
Kram på er alla ni som orkar läsa!!
Snyggingen själv........
Kanske ett par Nya arbetsbyxor till julklapp vore nåt.......

3 kommentarer:

Vida sa...

Kan verkligen se dig framför mig på en mysbrallefest. Jag ska faktiskt på en sån i Januari då syrran ska festa för första gången sen hon fick Alma och då är klädseln just mysbrallor. Fast jag tror du är fin i allt.

Log när jag läste ditt inlägg. Gör ofta det, du är så himla skön!!

Kramar från Liv

Anonym sa...

Hejhopp!
André pruttar och tackar! kalas att få gratis kissa!

Du, jag har svårt att fokusera blicken på allt spännande att läsa i dina superlånga och bra inlägg... jag är väl snurrig. Kan du skriva lite mellanrubriker så jag inte tappar bort mig hela tiden...

Kram
Virrpanna

Annica sa...

Men! Har ni knäppt kort hemma hos oss??? :D sådär ser Ps arbetsbyxor också ut...
tack för i fredags...;)