tisdag 3 mars 2009

Då var det dags....


för vår Fabrik att få varsel........
Ja för varför skulle vi klara oss när alla andra inte gör det! Känns så där kan man säga! Jag har ingen anning om jag är en av dom som måste lämna skutan men jag tror inte det men som sagt man vet aldrig!
Kanske ska man ta tag i sitt liv och hitta något annat att göra, men vad?
Det diskuteras ju många lösningar på allt det här med Varsel just nu....Ett alternativ som jag gillar tror jag är det när man låter personalen gå ner till att jobba 80% och får chansen att studera de resterande 20%.....Visst man får lägre lön men kan samtidigt lära sig något nytt och visst man jobbar ju mindre och tjänar alltså mindre men man får ju ändå behålla jobbet och arbetskamraterna får också behålla sina jobb! Det är ju bra! Känns lite bättre än att gå ut i arbetslöshet och bara få stämpla.......

Vi får se vad det ska bli helt enkelt!

3 kommentarer:

mammasara sa...

Hej!

Nu har jag skaffat mig en blogg här. undrar vart kan man se hur många besökare man har??

hoppas du blir kvar på jobber!! Jag skulle börja jobba nu den 16, men dom fick ju dåligt med bokningar så jag får inte börja jobba förrän den 1 maj.sen får jag jobba extra till dess. men de är nåt iaf!.

ha de bra

Vida sa...

Trist med varsel men jag håller tummarna för att allt blir bra tillslut.

Kramar från Liv

linnea-maria sa...

Vilken vacker bild du har tagit av utsikten från jobbet. Du har väl sett mina? Jag tror att en liten städning kan vara bra men jag hoppas att de rensar uppåt i leden. Förslaget med 80% tycker jag låter superbra, att få plugga gör så himla mycket för självkänslan och ger vidgade vyer. Ha en bra dag! /linnea-maria