tisdag 24 mars 2009

Monster dagen.....

Med risk för att jag får sparken så har jag tagit lite Bilder på Monstret!! Jag har ju kört den idag! Det är alltså en Lång ugn som vi Impregnerar in Svintoullet med tvål i! Det är varmt, kladdigt, dammigt och luktar illa!

Här är själva Ugnen.....delad på två bilder......ni kanske ser hur Lortigt det är....
Det blir Gråa snorkråkor och det smakar metall i munnen! Snyter man ut de där kråkorna så finns risk att man kan blöda lite i näsan vilket jag oftast gör!! Det krånglar ibland mer och ibland mindre.......idag var det inte så farligt på Krångel sidan men det var i vilket fall som helst inge roligt att köra!! Ja ja jag hann läsa två tidningar under tiden så man ska väl egentligen inte klaga för man får ju sitta ner och ta det rätt mycket lugnt också men allt det där andra gör att det inte blir värt något! För att inte prata om när man sedan ska städa eländet......ja ja tur att vi får rena kläder på jobbet och att man kan duscha av sig metall dammet innan man åker hem, lägg dessutom till vår grymma Mask vi har över hela ansiktet när vi städar!! Tack vare den så får man lite bättre luft att andas in i alla fall!
Rullar som är på väg in i Impregneringen.....
Fyra Ny tvålade Rimpor på väg in i Ugnen....
En pall färdig "Matta".
En hög med Finkornigt Metall damm.......
Nu har jag visat er mitt Monster!!
Nästa gång jag kör skall jag vara mer förbered! En ny skvaller blaska skall investeras......Då kan det ju bara gå bra och man håller humöret på topp!!
Kram och Go natt på er alla!
Hoppsan jag har ju glömt att berätta om min nya länk! Till Underbara Caroline som jag spelar handboll med!! Smyg gärna in till henne!
Har även hittat till Foto Maria Hon som knäppte massa bilder på Klara! Här kan ni kolla på några av dem.........

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså... Har ni inte mask hela tiden när ni kör Monstret? Bara när ni städar? Det låter ju riktigt onyttigt i så fall... Vad säger arbetsmiljökontrollanten om det???

I huvudet på Caroline sa...

Nej, nu du nu blev jag lite rörd över att jag är omnämn ibloggen oxå!!:)
Kram till världens bästa Anki!