tisdag 10 mars 2009

Gympadräkt och Äckligt sår!!

Alma har fått hem sin första egna Tävlingsdräkt! Hon ville absolut inte visa upp den men Mamman gav sig inte! Så här kommer Alma i sin Nya Glittriga dräkt! Hon gillade inte att det va en Tjejig dräkt......men Klara är sjukt avundsjuk så Alma är rätt nöjd ändå!!
På Lördag är det dags att inviga dräkten då vi skall till Bjursås och tävla! Det skall bli skoj!!

En något Trumpen Alma.....
Alma går snart ner i Splitt.....

Syskonen Röhnisch är redo för Tävling.....
Monster Såret!
Jag gjorde ju illa mig lite i Fredags när jag körde Monstret! Brände mig lite på ett rör som "bara" Hade en temperatur på 120 grader! Jag kylde och grejade och tyckte det såg rätt ok ut......men inte nu längre! Det är varigt, blött, kladdigt och illrött! Kan lova att såret satt fast i sängkläderna i Morse..... Har dragit på mig en snygg infektion i såret och det känns som om att jag har feber i armen........Fixade en tid på en Vårdcentral i Falun och fick lite antibiotika och en snyggt plåster! Men jag känner mig riktigt risig! Armen värker och jag känner mig hängig! Stackars mig! Tänker nog gå och lägga mig och sova extra tidigt idag! Bara Pontus Musli är klar! Den stackaren har ju slut.........
Monstersåret igår..idag var det värre.....äckligt!!
Klaras Läxa....
Klara hade som läxa att ta reda på lite om sina Rötter....Magnus har har gjort en överkurs i Släktforskning med Klara!! Det blev ett rejält jobb kan jag lova! Men jag kan berätta för er att i den här byn VI bor i nu så har jag i rakt nedåtstigande led släkt! En Farbror som hete Erik Persson Duva Falkenvinge Broman som bodde på Duvasgården här i Myckelby och denne man var Soldat i Karl XII arme och stupade i ett krig i Vitryssland 1709! Coolt va?
Vi har med andra ord hittat tillbaka till våra rötter igen! Det finns en hel massa släkt runt om här i gårdarna upptäcker man när man börjar rota i rötterna!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ett mirakelmedel som du kan få till såret, vi hade det till Andrés sår och det både läker snabbare och drar ut infektioner bra. Hör av dig om du vill ha, om du kommer åt såret nu, det lät som om du kanske fått det inbäddat ordentligt med plåster och grejjer...

Vida sa...

Vilket monstersår, hoppas det börjar läka illa kvickt!!!

linnea-maria sa...

Vilka snygga dräkter. Och duktiga tjejer, det tar tid att komma ner i spagat. du skulle inte lyssnat på gubbsen och kleta idomin i såret, brännsårsplåster ska det va. Bra att du gick till vårdcentralen sånt där kan ju bli blodförgiftning av. Förstår att du kallar maskinen för monstret :)
Krya på dig /linnea-maria

Anonym sa...

Aqua sel.... säger bara en sak...AQUA SEL! Superbra till fula sår.

nathie sa...

Vad söta tävlingsdräkter,
och förlåt om detta låter elakt, men splitt är med benen ut, och spagat är ett ben bak, och ett fram:)
Hur gick tävlingen?=)