onsdag 18 mars 2009

Tiden bara rinner i väg.......

Ja jösses va tiden går fort när man har massor att göra!!
Ska lite snabbt sammanfatta dagarna som varit!!


Lördagens Tävling!
Ja man kan ju säga att den började redan klockan halv 7.....Ja för det var då som Maria dök upp! Ja hon som skulle Fota Klara! Vi konstaterade rätt snabbt att vi va släkt...eller vår Sibban är Morbror åt henne! Med andra ord så är vi LåtsasKusiner!! Ha ha Kul kul! Hon började i alla fall med sitt Fotande direkt! Vid Frukost bordet, Vid på klädningen, Inlastning i bilen och så vidare! Vi for in till Hedemora på samling och sedan upp till Bjurs! Vi föräldrar ockuperade läktaren och gjorde oss snabbt hemma stadgade, vi ägde läktaren kan man säga!! Vi pratade och läste skvaller blaskor! Barnen värmde upp och fixades i håret.....Hm jag lär nog lära mig gör inbakade flätor..... Hela tiden hade Klara Maria i hasorna.....roligt!! Klara tyckte det va jätte roligt att ha henne med sig!! Tävlingen gick jätte bra och Klaras lag kom 4a och Almas lag kom 5a! Båda lagen fick bättre poäng än förra året och det är roligt!! Efter en lång dag i Bjursås så for vi hem och visst fotades det då med!! Över 700 bilder blev det! 4 av dem skall Maria använda i sitt skolarbete....hur skall man kunna välja ut de 4 bästa?n Men det fixar hon säkert! Ska bli roligt att se bilderna!!
På kvällen kom Mormor och Sibban på lite Tacosbesök! Skräll att det blev Tacos!! He he!

Söndag....
Då var det dags för sista hemma matchen för mig och jag drog iväg och spelade min match medans Magnus och barnen stannade hemma och tog det lugnt!! Alma och Daniel tog en Pyjamas dag medans Klara åkte till en Klasskompis på 9 års kalas! Hon kom hem från Kalaset och va jätte glad!! Det hade varit ett väldigt roligt kalas sa hon!! Kul kul!! Vi tog det mest lugnt resten av dagen och det var så skönt att bara göra typ ingenting.....eller jo jag tvättade en maskin.....

Lite Pyssel......
Vi har pysslat lite i ett par dar...... Magnus har Datorpysslat så vi har kunnat Klippt och Klistrat lite!! Så snart så är det klart.....med inbjudningarna! Alltid en start! Det är lite att planera men jag känner att det kommer att ordna sig bara fint bara man tar det lugnt och inte stressar upp sig!! Jag har ju faktiskt en fantastiskt Man att få hjälp av! Han har Jordens största och längsta tålamod och det är bra!! För då kan man knyta upp små knutar i tunna trådar..........


Ett litet smakprov......

Kursen.....
Jag går genom jobbet ger mig mycket...mer säger jag inte! Eller jo den ger mig också verktyg! Små bra Verktyg som jag behöver ibland! Det gör mig glad!! Att man är glad gör livet så mycket lättare!!

Leksand.....
De spelar ju kvalserien nu och tyvärr så det börjat med två förluster och idag så spelar de mot AIK borta och Magnus och pojkarna är på plats! Jag kollade just över på Tv4 sport och Leksand låg under med 3-1.....GU så tråkigt!! Nu kanske det är kört!! Hoppas att det vänder....jag vågar tyvärr inte kolla....

3 kommentarer:

linnea-maria sa...

De där inbjudningarna ser onekligen...love-ande ut ;)
Kul att få gå intressanta kurser på jobbet hoppas att du får användning för det du lär dig både för dig själv och för jobbet. Ha det så bra, vi ses /linnea-maria

Annica sa...

Ååå..jag blir alldeles darrig inuti när jag tänker på att ni ska gifta er, det är så roligt! *KRAMAR*

I huvudet på Caroline sa...

Vad fin inbjudan ser ut att bli, ni är ju rena proffsen:)
Lova mig att jag får se ett sen med hela innehållet, intressant:D