torsdag 26 mars 2009

Underbara saker........


En lite Gullig sak....
Jag börjar med att berätta om en ny underbar Tjej som flyttat till vår by...........ja för ett bra tag sen i och för sig!
Hon heter Isabell och har spelat handboll med mig i vinter! Hon är en härlig tjej med skin på näsan! Hon vet absolut vad hon vill och när hon bestämt sig för något så blir det oftast så! Som till exempel när hon här om Veckan skulle bygga sig en Hammock!
Vi stannade till vid denna goa Tjej idag när vi åkte hem ifrån Gymnastiken! Hon har ljust nu Ägg som ska och har Kläckts! Hon skall med andra ord göra egna hönor!! Vi ville så klart ta chansen att se de nya Kycklingarna!! Givetvis så fick vi titta till de stora Hönorna och Fåren! Klara Döpte en av Lamungarna till Shaun

Ägg kläckningsmaskinen....

Kycklinghuset......

En Stridshöna till vänster och en Silkes höna till höger...

Organisation....
När vi sedan kom hem så var vi rätt sena och ingen mat va klar utan den hade vi i mat kassarna som jag investerat i! Nu kände jag att jag va sjukt hungrig och hade helst av allt velat att maten redan hade varit klar!! Men nu vart det inte så och då är det bara att gilla läget! Alma såg att jag blev lite stressad över situationen och sade lugnt till mig: -Mamma bli inte stressad nu, det här ordnar vi tillsammans! Gulliga unge!! Hon började packa ur kassarna och sade åt mig att laga mat! -Ok sa jag bara och log! Medans jag fixade maten så plockade hon som sagt in mat varorna i kyl och frys! Sedan tog hon tag i dukning och ur plockning av diskmaskin! Underbara barn! Klara hjälpte så klart till hon med men Alma va chef!! Vi åt och pratade lite om dagen som varit och de bestämde snabbt att Isabell och hennes kycklingar var det bästa med hela dagen! Det som jag tycker var bäst var att se vilken härlig Organisation vi hade här hemma idag....Underbart!

Fåret Shaun

En Sjukt snygg Höna som borde heta Prillan.....

Nu är det kväll och gnäll för mig och barnen! Stackars Magnus han sitter nere i Köket och jobbar lite! Det är inte lätt att vara Ombudsman i dessa varseltider.......Men snart så får nog han krypa till kojs också!!

En till Dunboll!

Till sist kan jag bara säga Jätte tack till Isabell som visade oss sina djur!! Vi kommer mer än gärna tillbaka och kollar igen!!

Kram och Go natt!!

3 kommentarer:

Vida sa...

Vad du är go :)

Kramar

I huvudet på Caroline sa...

Dina flickor är så gulliga, tur att du har dom som ordnar upp vardagen åt dig:)

Trevlig helg på er!
Kram kram

Anonym sa...

Jag vill också klappa djur och ha det myyysigt. Låter härligt!