söndag 1 mars 2009

Vilken Kille


Lite bilder från vår dag!

Efter ha åkt 9 mil på 5.07.47 så kan man inte vara annat än imponerad! Platsen blev 628 och det är lite mer än 300 platser bättre än förra året! Grymt bra jobbat Pontus!

Tar det från Början.....
Vi gick ju som sagt upp tidigt i Morse och Tjejerna fick äta frukosten i bilen. Allt för att de skulle få sova så länge som Möjligt! Vi åkte strax efter det att starten gått och gjorde en mellan landning i Falun på Ica Maxi för att Investera i Filmskiva till Video Kameran!
Vi var uppe i Mora lite väl i god tid men det va ju bra för då fick vi en riktigt bra parkeringsplats och rätt så nära till Målet! Vi gick runt lite i centrum och passade på att göra klart alla toa besök och sånt innan det var dags att ställa sig vid staketet och börja ta plats!! Vi hittade en riktigt bra plats! Vi stod där lite för länge för att det skulle vara roligt för tjejerna men det gick iväg på små upptäcktsfärder själva medans jag stod kvar och höll plats! Lagomt till att segraren Daniel Tynell kom mot oss så kom det en DAM som nog tyckte att barn inte borde få stå längst fram för hon försökte hela tiden Putta undan Klara! Men hon visste nog inte vems unge hon puttade på! Nä för hon kan ju inte veta att jag spelar som Linje i Handbollen och det innebär att jag är van med folk som Knuffas........Tur nog så började Klara bli lite kall och Fötterna så jag sa åt henne att hoppa lite för att få upp värmen.....så klart råkade hon hoppa på DAMENS tår......Hon surnade till lite och puttade ännu mer på Klara men då tog jag fram mina armbågar och gjorde mer plats åt mig och barnen......nu tyckte jag att vi stått där på samma ställe i lite mer än en timme och vi förtjänade faktiskt vår plats, hon dök ju upp när det var typ 5 kinuter kvar och tyckte att det borde vara lätt att flytta på Två små barn!! Men nä du DAMEN i Illrosa läppstift där gick du på en mina....HE HE!! Vilken Terrorist jag är.....Faktiskt så var det en Gubbe som sa till mig att han tyckte att den där DAMEN va riktigt Bitchig som knuffade undan barnen!!

Segraren Daniel.....
Seglade förbi oss snabbt och nu i efterhand så vet vi att de vallade hans skidor till Typ 24 i Natt! Inte konstigt att han hade bra fart.........jag vet detta för att Vårt läger va bredvid deras Teams läger!! Magnus och Samuel som langat vatten anslöt nu vid målet! De hade haft en bra resa ner från Sälen och tyckte inte att de NIO milen hade varit särskillt jobbiga.......
Efter en stund kom Roddaren Lassi skidande han tog sig i mål på plats 102! Bra jobbat!
Ännu lite senare som kom en annan för oss känd Kille! Magdis Kille Johan! Vi skrek allt vad vi orkade på honom så han höll nästan på att ramla av ren förskräckelse men han fick faktiskt lite mer fart tycker jag!! Johan skidade in på plats 310!! Jätte bra!

Pontus....
Nu började vi snart tycka att Pontus skulle komma och visst gjorde han det! Han kom med bra fart inne på Upploppet och vi Hejade på honom tills han gick i mål. Plats 628!
Det är sjukt bra jobbat av honom tycker jag! Jag är så stolt över honom och han själv ska vara jätte nöjd! Men visst han hade inte tip top skidor och han hamnade i en lite krasch också så visst finns det saker att ta på för att få till det ännu mer men man han ska ändå vara Tok nöjd! Men Tävlingsmäniskan kan ju alltid hitta små små saker att förbättra! Och nu när han tog in 300 platser i år så kan han ju ta in 300 nästa år och sen är det ju nästan vinst om 2 år som räknas........Eller vad tror ni? :-) Pontus Fick en fin Skidgubbe i Guld av oss och jag tror han blev lite impad av oss he he!

Fler kändisar....
En annan som vi känner skidade in i mål på 1013e plats! Johan som jobbar som snickare på vårt jobb! Han va sliten och lite förbannad! Han tyckte vi kunde ta hans skidor för han skulle aldrig mer åka på dem.......
Pontus Pappa Jörgen skidade in efter 6.26 och hamnade på plats 3347! Bra jobbat av Gubben...... En tjej som jag spelat Handboll seglade förbi oss och vi hejade så mycket vi bara orkade! En minut senare än Jörgen och hade hon inte trasslat till det i spurten så hade hon tagit honom!! Men Frida du är super duktig som åkte så himla bra!


Nu är vi hemma och det är Kväll och gnäll! Och vet ni det är ett år och en vecka kvar till nästa vasalopp startar! 7 Mars 2010 då skall det bli åka av för Mamman i det här huset.....om jag får bra tränings förhålladen vill säga!!

Go natt på er alla!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har sett er på tv din mössa syns och Alma också! Har även hittat pontus målgång!

Annica sa...

Jag tror också att jag såg mössan men är inte säker :) Bra jobbat av P! Vår kompis kom på plats 337, tror det var lite sämre än sist... Jag skulle aldrig komma på tanken att åka...hua!

Anonym sa...

jag tycker han ska vara riktigt nöjd han kom juh före Gunde Svan (5:40:10)
kram Susanne