fredag 6 mars 2009

Härliga Fredag...............

Fredag morgon och monstret står och väntar.......

Ja jag har laddat mentalt hela veckan för att fixa en Rond med vårt Monster!
För er som inte vet så är det En maskin på jobbet som jag Tidigare haft riktigt svårt för eller ja jag har ju det fortfarande! Men tills idag så hade jag bestämt mig för att jag skulle vinna över den! Med andra ord jag skulle inte vara så Arg och Ledsen på den och tänkte om jag inte svär så mycket åt den kanske den är snäll mot mig och inte krånglar så hemskt! Låter konstigt men jag tror den märker av att jag jag är arg och sur över den......Det gick faktiskt rätt bra....Så jag sa till Pontus att min teori var nog sann, han trodde också att det var så! Det krånglade ju så klart lite men jag pratade snällt med Monstret och det gick faktiskt riktigt bra! Inte en enda tår av ilska över maskinen! Härligt!! Men och det är ett stort MEN jag brände mig rätt ordentligt på Monstret......inte nog att den Teroriserar mig mentalt nu har det get sig på mig Fysiskt också! Sen kan jag säga Att en viss Tant tittade förbi och gjorde min dag väldigt mycket lättare! Dels för att hon gjorde en Inbakad fläta i håret och dels för hennes otroligt värmande ord! Du fick mig Generad Tanten.....men jag ska tänka på vad du sa! För trots allt har du nog rätt.......ska försöka tänka på det!! TACK snälla du!!

Flätan och en Taggad Anki har satt på sig Pannband och är redo att Fajtas.....

Gårdagens Bak...
Gick på skit.....Vi bjuder därför Kråkorna på Lyxbröd idag!
Men jag fick en briljant Idé när jag gick runt och smekte Monstret med hårs! Jo jag lurar i vår käre El-Sören att han också är sugen på Semeltårta.....Ja jag kan ju inte åka från Monstret så det hela hängde ju på att han skulle åka....ha ha tur att El-Sören är en snäll och go Kille! Självklart va han också sugen på Semeltårta! Han drog iväg till Focus och investerade i Två tårtor!! Tack underbara El-Sören för att du räddade mitt fika idag! Att du sedan inte hann hem till Tio Rasten gör då inget! Det är ju faktiskt bättre att äta Fikabrödet efter Lunchen!! Gott som 17 var det kan jag lova.........

Att hämta Barnen.....
är alltid lika spännande.... Man kan få hämta lite olika varianter på barn.....Ibland är man välkommen ibland är man inte välkommen och så vidare! Men man får nästan alltid något....en Teckning eller något sånt! Idag fick jag två underbara alster av Alma! Ett av dem var ett försenat Alla Hjärtans dags kort........Underbart!

Hjärtan till Mamma!!
Sibban.....

Ja han ligger kvar på Sjuka igen..... Men ingen EKG apparat och vid gott mod! De skall som jag sagt prova en ny Hjärtmedicin och det är bara till att vänta! Under tiden tittar Sibban på DVD!!


Fick den här snygga också......
Nu är det strax dags att Krypa till sängs! Mätt i magen efter en supergod Fruktsallad.......
i morgon är det en Väldigt Tidig uppgång som gäller...... Klockan sju står nämligen en Buss på Jobbparkeringen och skall Ta oss till Sälen! I jobbets Regi åker vi, en massa härliga arbetskamrater upp till Tandådalen/Hundfjället för en dag i backen!! Det ska bli så himla roligt! Matsäcken är Packad och Klockan ställd!

Så gott folk ha en bra Lördag för det Tänker då jag ha......

1 kommentar:

Anonym sa...

Vår FF åkte in till Falun i Ambulans nu i kväll, hoppas de ses på avdelningen sedan, gubbsen, Sibban och Stickan... vi vet ännu inte hur det går... vänta... telefon ... EKG såg bra ut, fick jag just veta i alla fall, nu väntar de på blod-ensymprovet för att se om och i så fall vad som hänt.

MVH
Smedsbo