fredag 22 maj 2009

Det går fort även när man har Tråkigt......

Ja ungefär så känns det faktiskt!
Veckan började rätt bra men jag fick en mildare svacka runt Tisdagen med en Regäl skitdag på Onsdagen för att sedan hitta tillbaka igen på Torsdagen......
Onsdagen då allt kändes helt jobbigt toppades med att jag blev av med mitt Bank kort....automaten snodde det helt utan anledning!
Ett smakprov av Klaras ena säng gavel.......
Ibland får jag svackor....den här gånger (åter igen) så handlade de om att jag insåg att jag absolut varit SKIT dålig på att gå ner i vikt (gillar inte mina bilringar alls kan jag lova)......min plan var ju att gå ner några pannor innan sommaren! Jag har absolut misslyckats och det gör mig så jäkla arg på mig själv och genast är jag inne i en sjukt negativ kurva....inget jag gör blir således bra och allt rasar och jag jämför mig med hur andra är och har det! Toppa det med att man blir av med kortet.....Mmmmm inte konstigt att man till och med Somnade ifrån Greys i Onsdags! Man ville ju ändå bara dra täcket över huvudet!! Men som en klok kille sa: Skärp dig nu, tänk på vad du har och inte på vad du inte har......typ Jo, han har rätt som vanligt! Och vadå bilringarna är bra att hålla sig i........och för övrigt är jag frisk och har en underbar familj och en massa goa vänner som bryr sig om mig......men ibland så funkar man inte!!
Kompis Gabriel var med hem i Tisdags och lekte lite....
Men i Tisdags var det ju först dags för Årets Vårshow på skolan!! Alla barn får stå på scen och göra något slags framträdande!! Det tycker jag och mina barn är superkul och jag är en av de föräldrar som absolut tycker att Vårshowen är något som behövs för barnen! Tänk på vad man växer när man inser att man TÖRS stå på scenen och sjunga eller vad man nu gör inför en rätt så stor publik!! Klara hon var Dansare åt två tjejer som sjöng och Alma hon va sångare och mimmade till Heats låt som det hade med i Melodifestivalen.....minns ej vad den heter!! Plus att de gjorde ett framträdande med hela sina klasser också!
Båda mina tjejer gjorde bra ifrån sig så klart! Sen måste jag berätta om unga fröken Wallen som sjöng: Snälla, snälla låten på ett helt underbart och suveränt sätt!! Bättre än originalet kan jag lova!

Grimastävling vid Korvbordet.........

Alma hon kan hon med..................
Sen var det dags för ombyte.......
och vågor i håret..........

Rockpolarna.......
Torsdagen då alla var ledig betydde jobb för mig....komp! Jag var Taggad när jag åkte till jobbet och hade bestämt mig för att det skulle vara en bra dag! Och tro det eller ej men det blev det! Kändes bra att åka hem till Magnus och Barnen som Tvättat, Klippt gräset och grejat här hemma!! Drog på mig målarkläder och satte igång med Klaras säng! Sedan kom Tjejerna och Magnus på att det var dags att hämta hem husvagnen.......vi åkte upp mot Linghed men fick vända....glömde visst nycklarna till självaste Husvagnen!! Men vad gjorde det!! När vi kom upp till Linghed så fick vi se deras ny renoverade kök som vi inte sett sen det blev Klart!! Jättefint!! Vilken skillnad! Sjukt skönt för dem att få en Toppenkök!! Det bjöds dessutom på grillat! Sånt gillar vi!! Tack så väldigt!!

Åh nu längtar jag ut i husvagnen..........


Klara som Dansare......

Alma rockar fett.......
Fredag idag då! Ja jo det va jobb som gällde idag med.......det gick bra det med! Grämde mig lite väl mycket över en miss jag gjort men jag kom ur svackan fort! Så nu känns det skönt igen! Magnus och Barnen har varit in till Magnus Kontor och sedan varit på shoppingturne!! Madrass är investerat till Klaras säng och jag målade den för sista gången när jag kom hem...sängen alltså! De hade även köpt grejor till skrivbordet så nu är det på plats! Nu behöver hon bara lite förvaring, en tak lampa och lite andra småsaker som Rullgardin! En gardinstång ringde hon och kollade med Mormor om det fanns att tillgå där och visst fanns det en sån som hon ville ha! Vi får hämta den i morgon och sedan blir det nog en invigningsnatt i morgon för Klara! Ja för utan Rullgardin går det säkert att sova!! Bilder från rummet kommer nog i morgon.......
Magnus han går och väntar på sin Svensexa....han tror det blir i morgon......ja alltså jag vet ju inget så jag kan ju inte hjälpa honom men han fick 9 st vykort på posten idag.....med en Bokstav på varje.....S,A,N,E,T,R,D,X,A är bokstäverna.........vad tror ni att det betyder? Han har en lite aning i alla fall.......Vi får väl se vad det ska bli!!
Klara har gjort en Ljuslykta idag......av Sockerbitar och Kristyr...

Kram och go natt på er!!
Anki


1 kommentar:

Vida sa...

Din energi önskar jag ofta att jag hade.. men ibland är det så bara.

Bilringar? Allvarligt, vad pratar du om... de tog du inte med dig på klassfesten i så fall. Du är superfin som du är, behöver inte gå ner ett milligram.

Kramen