onsdag 27 maj 2009

Feber och Dator haveri........

Igår fick jag åka hem från jobbet redan vid 8....Alma låg på skolans soffa och hade feber och ont i huvudet......så det var bara att åka! Väl hemma så bäddade vi ner oss i Uppesoffan och tittade på lite film och sov!! Vi sov så skönt båda två........ När jag sedan vaknade så sken solen skönt utanför så jag lade mig på gräsmattan och vilade lite till! Alma hon vägrade lämna soffan så hon fick ligga kvar där........

Vi hämtade hem Klara runt Tre och då orkade hon faktiskt åka med men när vi kom hem somnade hon om på soffan och sov till 18 då vi väckte henne för lite mat....lite va ordet!
Konstigt nog somnade hon igen i tid på kvällen.........
Magnus och några till Killar från Byn fixade lite nere på Klippan och jag slappade mest......
Det var den dagen det.......

I morse när Magnus skulle slå igång Datorn då funkade den inte som den skulle.....örrrk. Datorer skall bara funka inget annat......Jag satte mig och ringde suporten....och det slutaade med en TOTAL återställning som inte alls hjälpte så nu får de vackert komma hit och hämta den......Ja jag lyckades nog spara det allra viktigaste fast inte allt på Mailen......det tänkte jag inte på! Men men jag tror inte jag hade så livs viktiga saker där......huvudsaken var att jag sparade alla bilder som jag inte lagt upp på skiva......och så klart sparade jag allt jobb Magnus har lagt ner på Bröllopsprylar.......
Alma då?
Jo då ont i huvudet och 38.5 i feber.....förstår inte varför hon "bara" har ont i huvudet och feber......borde ju va något mer också....typ en förkylning eller något! Eller tänker jag fel.....?
Vi slappade och försökte laga dator hela förmiddagen och sedan hämtade vi Klara och gav oss av till Mormor och Sibban! Tjejerna ville vara där när jag åkte mot stan för att uträtta några ärenden.....Bland annat beställa Bröllopstårtan! Så nu har jag beställt den! Hemkörning var det på den också! Sånt gillar vi!! Alma hade varit ganska pigg hos Mormor men har fortfarande feber och ont i huvudet! Just nu sover hon och vi blir då hemma minst en dag till!!

Nu så sitter jag i alla fall med Magnus Dator i sängen och Skriver!!
Tur som 17 att den funkar i alla fall.......

Tack och Go natt alla Goa!!
Kram Anki

1 kommentar:

I huvudet på Caroline sa...

När var bröllopet? Behövde du hjälp?
Jag har yrat till i datumen:)

Hoppas tjejen kryar sig!

Pöss å kram till dig!!!!!