söndag 10 maj 2009

MÖHIPPA!

I går morse så åkte jag till jobbet för att jobba lite extra.....kompen hägrar!

Jag har ju blivit rätt förvarnad om att det skulle hända något någon dag men enligt Magnus så var det ingen fara med att åka och jobba så jag gjorde väl det men hade starka känningar av att det var något jäkligt lurt på gång!! Som tur var så tog jag långbyxor och inte shorts som jag först tänkte ta.....

Pontus tyckte att jag var helt paranoid som gick runt och trodde att något skulle hända.....men han visste ju......


Ja ja strax efter Frukosten så ringde en snubbe vid namn Mackan och sade att han repat min bil....mm säkert tänkte jag.....nog för att Just Mackan hade parkerat bakom mig men varför skulle han repa min bil.........förstod ganska direkt att det va något annat! Tittade ut och såg en kille i skinnställ och med en motorcykel under armen.......Yes jag fick åka motorcykel! En hoj med underbart ljud! Love it!! Jag som tvättat min jacka och inte hunnit få den torr hade bara en Collagetröja på mig tänkte att det här kan bli kallt!! Men det gick bra!! Jag fick en Kruka på huvudet och vi susade iväg.....Underbart!! Gu va jag njöt av ljudet och Mackan körde mig till Borlänge på ett Tryggt och säkert sätt!! Tack för det!!

Mackan....en för mig helt okänd kille!!
Vi landade hos Anna J som tog emot med Frukost och champagne! Det ramlade in massa fler underbara vänner och jag kände direkt att detta skulle bli sjukt roligt!! Fick efter en skön frukost svida om till underställ med Baddräkt över....jätte snyggt! Frissan Ingrid fixade till snygga håret.....två bollar på huvudet.... Jennie hade packat en fin resväska med massa bra att ha saker för en Prinsessa, dagens Tema var alltså Prinsessa, av någon jäkla anledning tycker mina vänner inte att jag är speciellt prinsessig av mig...... Jag fick börja med att svara på en massa tjejiga saker om smink och sånt och tro det eller ej men jag hade faktiskt koll på alla de där prylarna!! Det trodde NI inte va?

Därefter så bar det av ner på Svea Träningscenter där jag fick promenera på ett Löparband och rita teckningar!!

Samtidigt fick jag även en lång lista med saker som jag skulle samla på mig under dagen.....så efter Svea fick jag gå på stan och Ragga lite saker!! Tack säger jag till ett snällt Fik som gav bort en The påse, En restaurang som gav mig ett Ljus och ett saltkar! Intersport skänkte mig ett par fina långkalsoner och en flagga!! En tjej på en Juvelaffär gav mig en binda!


Efter en stund fick jag gå till en Boxningslokal i maserhallen där jag fick instruktioner i Thaiboxning! Fick värma upp lite och sedan dunka på en Sandsäck några smällar!! Sedan var det dags för en Match i ringen mot instruktören.....då kom jävulen in i mig!! Han sparkade och slog mig ju....jag jagade honom runt i ringen och försökte slå honom så J-A hårt jag bara kunde! Fick in några träffar i alla fall....innan han sänkte mig med några bra smällar i huvudet och sedan en skön spark i magen........spyan hängde i luften kan jag lova.......jag kände inte att jag orkade mer så jag Tackade för mig! Men hade man inte Druckit en halv flaska champagne innan så hade man nog kunna rest sig och puklat på honom lite till men orken fanns liksom inte!! Men nu vet jag att om någon någongång skulle ens försöka våld ta mig då kan jag försvara mig!! Säger bara att det blir synd om den Killen.....he he!!


Nu var det läge för lite Lunch och Pasta Sallader inhandlades på Tågcafet och vi mumsade i oss dem i en grön men blåsig park! När lunchen sjunkit bar det av hem till Anna Js mor och far där jag fick underbar Massage av Anna mor! Tack Bettan det va sjukt skönt!! Vi spelade en Match med Kubb och vi spelade Husby mot Gustafs och Pinglorna gick segrande ur striden.......


Nu blev det då äntligen dags att plocka fram målvaktshandskarna! Det bar nämligen av till Kvarnsvedens IP där Kvarnsveden spelade mot BK30 från Västerås! där fick jag Ragga upp två Tjejer och Två Killar som skulle få slå straffar på mig i Halvtid! Hittade så klart min gamle vän Bosse så han fick så klart så en......tog två brudar från läktaren och en annan kille som jag inte riktigt minns vad han heter......Jag gick åt rätt håll på killarna straffar och va nära att ta en av dem......Brudarna de missa målet....blev väl nervösa när det stod en Ex allsvensk målvakt i buren!! Haha!


Kupolen var nästa anhalt och jag fortsatte min jakt på saker....och även 5 stycken Kalsongtvättlappar skulle klippas bort från kalsonger.....Ganska lätt! Fast värst va det är många som klipper bort sina lappar själva........På Kupolen dök även Isabelle upp och tittade till mig!! Hon skulle vidare och jobba direkt men Tack för att du tittade till mig!!


När det var avklarat så blev det hem till Jennie för dusch och Fixning inför kvällen och natten....Mat från Broken Dreams kom dit och vi åt och drack och skrattade i massor! Jag fick svara på en massa frågor i varierande pinsamhetsfaktor....tror nog att jag klarade mig rätt bra!! Alla saker på min lista hade jag dessutom fixat så jag fick mvg av alla goa tjejer och ett Presentkort på en behandling på en sån där skönhets salong.....det fanns chokladmassage att välja bland annat.......låter najs!

Efter ett ganska stort intag av starkvaror så bar det av mot Falun och Harrys! Ingan hade så klart fixat en skitsnygg frisyr och jag tyckte att jag va skitsnygg! Vi rumlade runt på Harrys och dansade och hade jätte skoj!! Avslutade natten med en kebabrulle tillsammans med Berke som fick Bruden med sig hem men hon fick sådan längtan hem till Magnus så hon ringde efter skjuts!!


Idag är jag allt annat än pigg men inge ont i huvudet i alla fall!! Vi har faktiskt hunnit varit till Prulles snälla mor som har Kulldräkter att låna ut till Tjejerna och vi har nu provat dem! Hon skulle sy in lite och fixa till dem åt tjejerna!! Tack snälla!!

Eftermiddagen spenderade jag hos Pontus Mamma och Pappa! Liggandes på deras soffa med deras hund som lätt måste ha ADHD eller Damp! Helt vild! När jag sedan tyckte att jag var körduglig så tog jag hem min bil!


Till sist säger jag bara: Tack alla ni underbara vänner som gjorde min möhippa till den bästa! Jag älskar er alla!! Ett extra tack till Fixaren Anna J! Jag vet att du ligger bakom mycket!!
Hoppas att jag senare kan visa er lite fina foton från min underbara dag.....för jag vet det finns några i alla fall!!

5 kommentarer:

linnea-maria sa...

Vilken underbar dag du har haft. Den är du väl värd. Kram /linnea-maria

Emma sa...

Gud så kul! :D

Vida sa...

Låter som en rolig dag :)

Ha det underbarast!

Anonym sa...

Hahahah, vilken UNDERBART grejt idé att fixa till dig som Prinsessa=)
Är övertygad om att du haft en pangdag tillsammns med "de galna".
Anna J, kan du fixa min möhipoa om sisådär...500 år=)=)

KRAAAAAAAAAAAM

vicky sa...

Oj, vill inte va annonym, trodde jag skrev att det va ja=)

//Pumba, vårtsvinet