söndag 17 maj 2009

Fullspäckad Lördag!!

Efter att ha somnat i Uppesoffan med en skål Popcorn i Famnen och en WaltDisney film på Tvn så var jag inte så sjukt trött när klockan ringde kvart i fem igår! Ja för jag lära ju försöka jobba in de där komp timmarna jag förlorade förra helgen då jag blev avbruten mitt i jobbet!!
Kom så klart på att jag inte hade någon Jacka hemma, alltså heller inga jobbnycklar!! Jaja det gick ju galant ändå!! Jag jobbade och stod i till Tolv då blev det bara hem och svida om till nya arbetskläder för att sedan åka ner ner till Klippan för Röjardag!


Jag vil åxå köra motorsåg..........

På Klippan så var det full aktivitet när jag kom och Byn hade varit duktiga på att samla sig för att stor Röja på vårt kära Dans hak Klippan!! Nu skall det bli livat på Klippan igen!! Så himla kul för byn att vi nu har fått bättre tillgång till denna underbara mini folkpark!
Efter städ så hann jag precis hem för att packa Grillmat till kvällens gemensamma grillafton på just Klippan! Men innan det hann vi även med att ha ett lite snabbt möte med Festföreningen!! Oj oj va snabba vi var.............................
Kvällen va dock inte slut för mig när Grillandet och ätandet var över utan då bar det av mot Säter med en liten svängom till Hedemora för att dumpa av två MorsorStan Morsor från byn......Eller hur det nu var.....
Hur som så hade jag Säter och Myntmästaren som mål......Där hade det tidigare under kvällen varit middag och galej för Alla som gick ut nian för ex antal år sedan! Jag hade ju tänkt att vara med hela kvällen men att pröjsa 450 spänn för nå mat som var så där när jag kunde få Grilla med underbara Husby bor är inte riktigt min grej så jag beslutade att komma lite senare!! Det va faktiskt lite nervigt men det gick över förväntan bra och det va sjukt att se att vissa inte alls förändrat sig.....tänker då särskilt på en viss kille som alltid slog då det var fest......han var sjukt sugen på det igår med och gick runt och Gruffade på allt och alla! Allt för att skapa lite bråk.....Men hallå vi 35 år nu grabben....väx upp NU!! Det blev i alla fall inget bråk och det var ju bra det!! Anna min kompis från Siggebo tiden var på plats och det kändes skönt!! Även om vi inte träffats på aslänge så var det ändå hon jag hängde med igår!!


Jocke och A.Ollson gjorde nytt välbehövligt Kiosk tak!!
Ja jag måste ju också säga att jag hängde lite med Stackars Niclas också som i hela 20 år har varit rädd för mig.....Hahaha....Det var så att det var Skolfinal i Handboll och han hade straff och jag stod......han sköt bollen rätt i Nylet på mig så jag fick jordens fläskläpp......Men till saken hör att vi vann och jag minns knappt detta! Antingen så beror det på att man inte minns det man inte vill minnas eller så var det ingen Big Deal för mig......men för honom blev det desto jobbigare!! Han trodde att han skulle åka på en Propp....och ja kanske så ville jag sänka honom men jag vet att det gjorde jag inte och nu skrattar vi båda gott åt det där! Och dessutom är vi ju nästan släkt nu!! Hahaha enligt oss i alla fall!!

När Myntis stängde så bar det av på efterfest men då hade jag ju två Morsorstan i Hedemora att ta hand om så jag lämnade Säter bakom mig med efter en trevlig och lärorik kväll!! Och det var nog tur det då jag gick upp 5 så hade det inte varit optimalt att inte sova....men tanken fanns att jag skulle åka tillbaka men så blev det inte....bra eller dåligt det kan man inte veta!!

Jag fyndade ett "lik" i skogen....synd att den va i så dåligt skick!!

Dagen idag har jag börjat med att planterat om några blommor och sedan så har jag och Klara Grundat hennes säng!! Synd bara att färgen inte räckte hela vägen men pappan får investera i mer i veckan! Så snart är det klart......undrar hur långt ett "snart" är!! I eftermiddag är det Träning för brudarna och Promenad för mig!! Skönt skönt!! Skall även försöka handla lite Mjölk och sånt.........

Magnus Öra..en historia för sig självt.....han har tidigare haft problem med sina örongångar och blir lätt inflamerad i dem och kan även få en och annan svamp i dem.........Nu kom han hem från Stockholm i Tisdags och hade sjukt ont i örat så på Onsdagen fick Han åka Akut upp till Falun då vårdcentralen inte hade tid med honom....de Trodde på Svamp igen och gav honom en sprittuss i örat och ny tid på torsdagen......örat va väldigt svullet....på Torsdag blev det samma visa igen..åter igen en tuss med sprit och de kunde fortfarande inte se ner i örat för det var så svullet......Nu har Mannen ont i hela käken, alla vet hur svårt det är att äta när man har ont i örat.....Fredag blev så en ny vända till Falun och nu konstaterade man att det var någon slag Bakterie som slagit sig till ro i örat!! Knasigt!! Ny tid igen på lördag för ny koll och nu Tuss i örat....nu börjat det hända saker! Magnus kan äta och har inte alls lika ont.....
TACK gode gud att det ordnade sig! Han va inge pigg alls i Fredags.......fast och andra sidan har han inte fött några barn heller;-)
Ha en bra Söndageftermiddag och sen en ny underbar vecka!!
Kram
Anki

3 kommentarer:

Annica sa...

Puh! Jag blev trött bara av att läsa om eran helg..även om vår också varit rätt fullmatad.

Anonym sa...

Tusen tack för skjutsen!
/Morsorna på stan

mig & alice sa...

Hej Anki!!

Tack för dina gulliga ord inne hos mig, det värmde!

Men hallå??? Undrar hur mycket jag missade under kvällen??? Jag hade ingen aning om att någon gick runt och gruffade...undrar just vem det var ;-)???


Vad härligt det låter att ni håller på och donar upp Klippan, det är ju ett urmysigt ställe!

Låter som du haft en någorlunda späckad helg :-).
Jag själv kom hem kl. 06.15 på morgonen och det har straffat sig hela veckan, hahaha. Fast jaa, det var det värt, hade sååå himla roligt!
Det var kul att ses och hoppas verkligen att vi kan göra om detta snart!

Ha det så gott.
Kraam
Melinda