lördag 2 maj 2009

Vilket väder......


Alma och Pontus Mysläser Pettson.......
Det är otroligt väder ute just nu kan jag bara säga! Barnen har varit ute och ute och ännu mera Ute! Alla Fyra leker jätte bra och Hjälper varandra att hålla sams! Och det där med att hålla sams är inte alltid lätt men det funkar otroligt bra! Mina tjejer är duktiga "storasyskon" som gärna hjälper de små..........Underbara Tjejer helt enkelt!!


Magnus ligger på golvet och drar el...sen blir det Golvmålning!!

Förmiddagen idag har vi ägnat åt att möblera om lite på övervåningen, igen, Klara och Alma rum blev av med två sopsäckar med saker....sen flyttade vi ut lite saker som passar mer för små barn och in med små legot som passar mer för stora barn....Nu kan med andra ord Klara och Alma stänga in sig på sitt rum om behov finnes och ha lite lugn och ro för sig själva......det är viktigt för dem att få kunna göra det! Det rum som småflickorna har nu är lite mer småflicks anpassat och de gillade det skarpt! Dessutom fick vi stuva in massa kläder som vi fick från Snälla Mia och Katarina!! Nu har vi så att vi klarar oss ett tag!! Sen får vi ju se hur länge det blir så här.......

Legolek med Pontus........
Efter lunch så var det dags för Magnus att åka ner till IP och ta hand om Husby AIKs seriepremiär! Vår bästa Carlsson, Pontus kom till oss på besök och vi åkte faktiskt också ner och kollade lite....åt frukt och lite Lördagsgodis.....Husby vann med klara 7-1....vi kollade inte klart på matchen utan åkte istället hem och lekte lite!! Eller jag hängde tvätt och de andra lekte!! De såg till att Pontus fick kämpa lite.......han fick agera klätterställning några gånger kan jag lova......
Vi åt sedan lite mat....Pasta så klart när Pontus är på besök!! Sedan lade vi småflickorna och de stora Lekte lite med Lego och läste bok....klämde även i oss lite Popcorn medans Magnus drog lite El på Klaras rum..........Tack Pontus för att du förgyllde vår eftermiddag!!

Alma softar i soffan med Popcorn

Klara ligger och äter.......

Tack och Go natt för idag....i morgon skall jag köpa Tights i olika modeller........
Kram kram

2 kommentarer:

Annelie sa...

Hej Anki!
Vilket fantastiskt jobb ni gör. Vi har också varit i samma sits som er. Var avlastningsfamilj åt ett syskonpar i 11 år, fortsatte så med sonen till den ena av dom i ca 2 år. Men nu har vi sagt ifrån oss det. Blev lite för mycket för mig med mamma och allt runt henne.

Stå på er, trygghet och stabilitet är nog vad dom här barnen behöver och det är jag övertygad om att du kan bistå med.

Ha det så bra, kram Annelie

Emma sa...

Fint att du skrev fel blogg adress på min sida;) Tur att jag inte va så dum då! haha. Va fins Pontus leker med barnen! ;P Kram Emma