söndag 18 april 2010

Helgen gick fort….igen!!

Började med Almas första fotbolls träning i Fredags……Pappan åkte på Träningsläger med Husby och jag lämnade efter lite träning och handling barnen hos Mormor och Sibban…….de skulle få bo där över natten då jag ville jobba lite extra på Lördagen! Och eftersom Pappan va borta så fick det bli Pensionat Pelles för brudarna!! Åkte sedan hem för att sova ensam….eller ja Tiger va ju hemma……tänkte sova tidigt och skönt utan snarkningar…..mm eller hur! Somnade efter ett och vaknade hundra gånger och till slut så gav jag upp vid fyra….kollade lite på tv innan det va dags att kliva upp och åka till jobbet! Är nog bättre att ha den snarkande mannen hemma ändå…..

Mer Midsommar 029

Efter jobbet i Lördags så fick barnen skjuts ända hem……de hade varit på Loppis i Hedemora och gjort fina investeringar……. Vår plan var att cykla ner till affären och äta glass men medans vi åt lunch så kom det en storm…..eller vad det nu var! I alla fall blev det regn som flög vågrätt och alla prylar utomhus flög runt runt! Så vi tog en inne dag……eller vi satte oss i soffan och då kom solen…tänkte då gå ut och kom nästan ut men då började det att regna igen…..vi insåg att vi verkligen skulle hålla oss inne!!  Gjorde lite musli istället…..Sen kom Pappan hem och vi fortsatte slöandet…….skönt! Kunde inte hålla mig vaken under näst sista delen av Millenium…….

Midsommar 09 055

Sov till halv åtta i morse! Skönt! Hoppade över morgonpromenaden utan bakade lite istället…..The kakor i vanlig ordning! Goa och enkla!! Idag var det bättre väder för en cykel tur så vi tog en hela familjen! Många stopp på hem vägen men det är trevligt att tala lite också….. Hem och luncha och iväg på Gympa!! Gröna milen för mig! Skönt! På jobbet skall vi ha stegräknartävling i två veckor nu…….så jag hade stegräknaren på mig men fan den funka ju inte……får köra med dubbla i morgon och sen kanske byta ut den jag fått av jobbet……har nu bestämt att jag ska vara med i tävlingen……har varit lite tveksam……men nu kör vi!!

Puss och kram! I morgon är det äntligen Måndag igen!

Dagens foton är från i Somras…….

Inga kommentarer: